ကုိေအာင္ ၊ ႐ုိးမေရဒီယုိမဂၢဇင္း

အမ္း ၊ ဇူလုိင္ ၁၅ ရက္ ။ ။ ရခုိင္ျပည္နယ္ အမ္းၿမဳိ႕နယ္ထဲက ဒါးလက္အုပ္စုမွာ နီထုိင္ကတ္ေတ ေလာက္တူခ်င္း တုိင္းရင္းသား႐ုိ႕၏ လူမႈဆက္ဆံေရးနန္႔ ႐ုိးရာအစဥ္အလာတိ့အတုိင္း ေဆာင္ရြက္ကတ္ေတအခါ ေခါင္ရည္ကုိ မပါမျဖစ္ တည္ခင္း ဧည့္ခံကတ္ေလ့ ရွိပါေရ။

ေခါင္ရည္ကုိ ဇာေၾကာင့္ အထြတ္တျမတ္ထားကတ္ရလဲ။ ေခါင္ရည္မွာ ဇာပုိင္ အဓိပၸာယ္တိ့ ပါဝင္နီလဲ။ ေခါင္ရည္ကုိ ဇာပုိင္ စီမံျပဳလုပ္ထားလဲ စေရ အေၾကာင္းအရာတိ့ကုိ တင္ဆက္ပီးလားဖုိ႔ ျဖစ္ပါေရ။

အမ္းၿမဳိ႕ကနီ အေနာက္ဘက္ကုိ ကားလမ္းအတုိင္း မုိင္ ၃၀ ေလာက္ လားလုိက္ေက ကဇုကုိင္းကုိ ေရာက္ဖုိ႔ ျဖစ္ပနာ ၊ ညာဘက္ လမ္းခြဲလမ္းက ဒါးလက္အုပ္စုကုိ ေရာက္ရွိဖုိ႔ ျဖစ္ပါေရ။ ဒါးလက္ေခ်ာင္း အရွိ႕ဘက္နန္႔ အေနာက္ဘက္ ကမ္းနဖူးထက္မွာ တည္ရွိနီေရ ဒါးလက္အုပ္စုမွာ ေက်းရြာေပါင္း ၄၈ ရြာ ပါဝင္ပါေရ။

ယင္းအုပ္စုမွာ နီထုိင္သူအမ်ားစုစြာ ခ်င္းတုိင္းရင္းသားတိ့ျဖစ္ပနာ မ်ဳိးႏြယ္စုတိ့ ေက်းရြာအလုိက္ စုစည္းနီထုိင္ကတ္စြာပါ။

ခ်င္းမ်ဳိးႏြယ္စုအားလုံး နီအိမ္တုိင္းမွာ ေခါင္ရည္ကုိ မရွိမျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားကတ္ေတပုိင္ မြီးဖြားခ်ိန္ကနီ သီဆုံးေရအခ်ိန္ထိ ႐ုိးရာ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈ အခမ္းအနားတိ့မွာ ေဆြမ်ဳိးဆက္စပ္မႈနန္႔ လူမႈဆက္ဆံေရး နယ္ပယ္တိ့မွာ ေခါင္ရည္ကုိ အသုံးျပဳကတ္ပါေရ။

အစဥ္အလာ အခမ္းအနားတိ့မွာ ေခါင္ရည္ကုိ ဇာပုိင္တည္ခင္းရလဲ ဆုိစြာက ရွမ္းကုန္းရြာက ေလာက္တူမ်ဳိးႏြယ္စု နတ္ဆရာႀကီး (ပဆန္းဆရာ) ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ခုပုိင္ေျပာပါေရ။

“ဟုိးအရင္ေခါက္ ကမၻာဦးတည္စကတည္းကနီ ေဒေခါင္ရည္စြာ အေကာင္းဆုံး၊ အခုပုိင္ ေဖ်ာ္ရည္တိ့ထက္ ေကာင္းေရ။ အားလုံးအရည္တိ့ထက္ ေကာင္းေရ။ ေဒထက္ ေကာင္းေရ အစားအစာတစ္ခုေလ့မရွိ။ အေသာက္လြန္ေကေတာ့ မူးေရ။ ေကာင္းရင္း ေသာက္ရင္း ေကာင္းရင္းေသာက္ရင္း ေသာက္ေကေတာ့ မူးဗ်ာလ္နင္းယာ။ ယင္းခ်င့္ အေကာင္းဆုံး ဆုိပနာ ေခါင္ရည္နန္႔ မိဘဘုိးဘြားတိ့ကုိ ပူေဇာ္ပါေရ။ အရင္က ေရွးထုံး နည္းလမ္းနန္႔ရာ ပူေဇာ္ပါေရ။ ေခါင္ရည္နန္႔ပဲ မိဘ႐ုိးရာကုိ ပူေဇာ္ေက က်ီပါေရ။ ခုံးတိ့ နတ္တိ့ကုိ ေဒေခါင္နန္႔ ပူေဇာ္ေက က်ီပါေရ။ နတ္စိမ္း၊ နတ္ဝါ၊ စုန္း၊ တေစၱ၊ မွင္စာ အားလုံးမွာ လုပ္ေတ အခ်ိန္တုိင္းမွာ ေဒေခါင္ ပါရပါေရ။ ေဒေခါင္မပါေက ျဖစ္ကုိ မျဖစ္။”

ေခါင္ရည္ဆုိစြာ ဆန္၊ ေခါင္သစ္ေခါက္နန္႔ တေဆး႐ုိ႕ကုိ အခ်ဳိးက်ေရာပနာ ေျမစဥ့္အုိးထဲမွာ ရက္အၾကာၾကီး စိမ္ထားရစြာပါ။ ေခါင္ရည္ကုိ စီမံပုံကုိေတာ့ ဆရာ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ခုပုိင္ေျပာပါေရ။

“ဆန္လုံးတီဆန္ကုိ ထမင္းခ်က္ေတ။ ထမင္းပုိင္ရာ ခ်က္တယ္။ တစ္ခုလဲ မထူးျခား။ ထမင္းပုိင္ခ်က္ပနာ အအီးခံရသိ့ေရ။ ျဖန္႔ပနာ။ သူ႔ကုိ ေခါင္ေခါက္နန္႔ တေဆးနန္႔ခ်ိန္ဆပနာ ႏွယ္ရေရ။ မွ်တေအာင္ ႏွယ္ၿပီးေက ပလုံးထဲ ေတာင္းထဲ ဒုံထဲမွာ ထည့္ပနာ အခ်ိန္အၾကာၾကီး ဆက္ထားရသိ့ေရ။ ေဒနိ႔ ဆယ္နာရီ ထည့္ေရ ေခါင္ဖတ္စြာ နက္ျဖန္ခါ ဆယ္နာရီမွာ ၾကည့္ေရအခ်ိန္ ေဒေခါင္စြာ ေကာင္းလား ၊ မေကာင္းလား ဆုိစြာ သိေရ။ ဇာပုိင္သိလဲ ဆုိေက အရသာစြာ ထူးျခားပနာ ပူလုိ႔ ၾကြလုိ႔ ယင္းပုိင္ရွိေရ။ မေကာင္းဆုိေကေတာ့ မႈိတက္ပနာ အနားေတာင္မကပ္ႏုိင္။ အေစာ္နံေရ။ တုိက္ၾကည့္ေက အရည္တိ့ထြက္လုိ႔ ယင္းပုိင္ဆုိေက ေဝးရာေဝးသတ္ပလုိက္ဖိ့။”

ယင္းပုိင္ စမ္းသပ္စစ္ေဆးပနာ ေကာင္းဖုိ႔ ေခါင္ဖတ္ကုိ နီပူလွန္းထားၿပီးသား စဥ့္အုိးမွာ ထည့္ရေရ။

“လႈပ္ရွားထည့္ရင္း လႈပ္ရင္းထည့္ရင္း လက္နန္႔ ဖိပနာေတာ့ မထည့္ရ။ ၿပီးေက ငွက္ေပ်ာ္ဖက္နန္႔ ဖုံးပနာရာ ႏွီးနန္႔ စည္းရေရ။ စည္းၿပီးလုိ႔ သုံးရက္ငါးရက္ ခုႏွစ္ရက္ တစ္ပတ္ေလာက္ဆုိေကေတာ့ ျပန္ၾကည့္ေရ အခ်ိန္မွာ ျပန္ၾကည့္ေက ေအာင္ျမင္ေရ မေအာင္ျမင္ဆုိစြာ သိရေရ။ ေအာင္ျမင္ေရဆုိေကေတာ့ ေခါင္ဖတ္စြာ ေလ်ာ့လားတတ္ေရ။ စမ္းၾကည့္ေက အီးနီေရ။ စားၾကည့္ေက ခ်ဳိေရေပါ့။” လုိ႔ သူက ဆက္ေျပာပါေရ။

ေခါင္ရည္တစ္အုိး ျဖစ္ေျမာက္ဖုိ႔အတြက္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္စြာက ေခါင္ေခါက္လုိ႔ ေခၚေရ သစ္ေခါက္တစ္မ်ဳိးပါ။ ယင္းခ်င့္ သစ္ေခါက္ကုိ ေတာတိ့ထဲမွာ လုိက္ရွာပနာ အေျခာက္လွန္း၊ အမႈန္႔လုပ္ရပါေရ။ ေခါင္ေခါက္အမႈန္႔နန္႔ အတူတူ ေရာစပ္ဖုိ႔ တေဆးကုိလည္း ႀကဳိပနာ စီစဥ္ထားရပါေရ။

“တေဆးရဖုိ႔က ဆန္ကုိ အမႈန္႔ေထာင္းေရ။ ယင္းအမႈန္႔ထဲမွာ ႐ုိး႐ုိးင႐ုတ္သီးထည့္ေရ။ ခ်င္းကုိထည့္ေရ။ ခရမ္းကေစာ့ အခါးအသီး၊ အသီးမရေက အရြက္၊ မရေက အျမစ္။ ယင္းခ်င့္တိ့ ထည့္ေရ။ ထည့္ပနာ ေထာင္းရေရ။ ထည့္ပနာ နီပူလွန္းရေရ။ ယင္းခ်င့္နန္႔ ခ်က္ေက တဗ်င္းေကာင္းလားေရ။” လုိ႔ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ဆုိပါေရ။

ေခါင္ဖတ္ကုိ အုိးထဲမွာ တစ္လနီးပါးေလာက္ စိမ္ထားၿပီးေရ အခ်ိန္မွာေတာ့ ျပင္ပနာ ေသာက္သုံးလုိ႔ရေရ ေခါင္အုိးတစ္လုံး ရပါဗ်ာလ္။ ေသာက္သုံးဖုိ႔ အခ်ိန္မွာ ေခါင္ဖတ္စိမ္ထားေရ အုိးထဲကုိ ရပူအသာေခ် ေလာင္းခ်ပနာ ငွက္ေပ်ာဖတ္နန္႔ အုပ္ရေရ။ ပလူတံလုိ႔ ေခၚေရ ဝါးပုိက္ေခ်ကုိ ငွက္ေပ်ာဖတ္အထက္က အုိးေအာက္ေျခထိ စုိက္ထည့္ပနာ အုိးျပည့္ေရအထိ ရအီးျဖည့္ပနာ ေခါင္ရည္ကုိ ပလူတံနန္႔ စုပ္၊ ေသာက္သုံးလုိ႔ ရေရပုိင္ ပုိက္နန္႔ စုပ္ထုတ္ၿပီးမွ ဘူးသီးခါးေျခာက္ ေခါင္အုိးမွာထည့္ပနာ ေသာက္ရေရအခါလည္း ရွိေရ။ အခ်ဳိ၊ အခါးနန္႔ စူးရွရွ အရသာ သုံးခု ညီနီမွရာ ေခါင္ရည္ေကာင္းရည္လုိ႔ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ေျပာပါေရ။

“ အသာေခ် ရပူထည့္ပနာ ဖက္နန္႔ ေသေသခ်ာခ်ာ အသာေခ် အုပ္၊ ပလူတံေခ် အသာေခ့်စုိက္။ ေသာက္ေတအခါမွာလည္း အသာေခ်ေသာက္။ ေခါင္ရည္ကုိ ေသာက္ၾကည့္လုိက္ေတ့အခါ ခ်ဳိေရ။ ခ်ဳိရဖုိ႔။ ေငါက္ရဖုိ႔။ အခ်ဳိအေငါက္ အခါးအရသာ သုံးမ်ဳိးနန္႔ ညီညြတ္ေရ။”

ေခါင္ရည္ကုိ နီ႔စုိဥ္ လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ အသုံးခ်ေရပုိင္ ႐ုိးရာအစဥ္အလာအရ ေဆာင္ရြက္ရေရ မဂၤလာပြဲ၊ မိဘ ဘုိးဘြား ပူေဇာ္ပြဲ၊ စုန္း၊ နတ္ပသပြဲ၊ ေကာက္သစ္စားပြဲတိ့ကအစ အသုဘအခမ္းအနားအထိ မပါမျဖစ္ ထည့္သြင္းရပနာ ေသာက္သုံးရေရ နီရာမွာလည္း စည္းကမ္းခ်က္တိ့ ရွိပါေရ။ ေလာက္တူ ခ်င္းတုိင္းရင္းသားတိ့မွာ ကုိယ့္ထက္ အသက္ၾကီးေရ ဘုိးဘြား၊ မိဘ၊ အကုိအမႀကီး႐ုိ႕ကုိ လိပ္ျပာႀကီး သားသမီး ျမီးျမစ္တိ့၊ ညီညီမတိ့ကုိ လိပ္ျပာငယ္လုိ႔ သတ္မွတ္ကတ္ပနာ ေခါင္ရည္ကုိ တည္ခင္းေရ နီရာမွာေတာ့ ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္မႈ လိပ္ျပာႀကီးငယ္ သတ္မွတ္ စည္းကမ္းအတုိင္း ေသာက္သုံးရေရလုိ႔ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ဆုိပါေရ။

“ေဒအိမ္မွာ ေခါင္ရည္ကုိ မေသာက္အပ္။ ဇာျဖစ္လုိ႔လဲ မေသာက္အပ္ဆုိေက အဖုိးက ေဒပုိင္၊ အေဘာင္က ေဒပုိင္။ သူ႔အမိနန္႔ ကၽြန္ေတာ့္အမိက ေဒပုိင္ရွိေရ။ ကၽြန္ေတာ္မေသာက္ရဲ။ မိဘ ေခါင္ရည္ကုိ အျပန္ႀကီး မေသာက္ႏုိင္။ ယင္းပုိင္ အျပန္ မေသာက္ရေအာင္ ဇာပုိင္လုပ္ရဖုိ႔လဲဆုိစြာ လူႀကီးတိ့နန္႔ ျပန္ပနာ တုိင္ပင္ရေရ။”

တကယ္လုိ႔ ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္ပုံအရ လိပ္ျပာႀကီး ေခါင္ရည္ကုိ လိပ္ျပာငယ္လူက မျဖစ္မနီ ေသာက္ရဖုိ႔အေၾကာင္း ေပၚလာခေရဆုိေကေတာ့ ေလ်ာ္ေၾကးအေနနန္႔ ပီးပနာ ေသာက္ရရလုိ႔ သူက ဆုိပါေရ။

“သူ မိဘ ဘုိးဘြားေခါင္ရည္ လိပ္ျပာႀကီးေရ ေခါင္ရည္ဆုိစြာနန္႔ သူမေသာက္ရဲဗ်ာလ္။ အခု သူ႔မယားနန္႔ နင္နန္႔ ညီအစ္မျဖစ္တယ္ဆုိေကေတာ့ ေသာက္ပီးလုိက္ပါ။ ေလ်ာ္ေၾကးနန္႔။ လွံနန္႔၊ ဘီးနန္႔။ ဘီးလဲ သုံးဆယ့္သုံးသိန္းေလာက္တန္လား မသိ့။ ယင္းခ်င့္ကုိ ေခါင္းမွာ တပ္ပနာရာ ေသာက္လုိ႔ရေရ။ ေလ်ာ္ေၾကးပီးပနာ ေသာက္တယ္။”

ေဒပုိင္ ေလ်ာ္ေၾကးပီးရၿပီးမွ ေသာက္ရေရ ဆုိေကေလ့သင့္ တန္ဖုိးကုိ လုိခ်င္လုိ႔ မဟုတ္ဘဲ ရုိးရာအစဥ္အလာကုိ ေလးစားေရအေနနန္႔ရာပီးရစြာပါ။

“ယင္းခ်င့္တန္ဖုိးရွိလို႔ မဟုတ္။ ေနာက္တစ္ခါ အသိအမွတ္မျပဳေရ အေၾကာင္းအရာတိ့ကုိ ျပန္ပနာ ေျပာႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ေဒေခါင္ရည္မွာ ျပႆနာစြာ အမ်ားဆုံးရွိေရ” လုိ႔ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ဆုိပါေရ။

ယင္းအျပင္ အေခ်မြီးစြာ သီဆုံးစြာတိ့အတြက္လည္း ေခါင္ရည္နန္႔ရာ သန္႔စင္ေအာင္ ကင္ပြန္းပီးရပနာ အစဥ္အလာပ်က္ေကေတာ့ ထိခိုက္စြာတိ့ ျဖစ္တတ္ေတလုိ႔ ဆုိပါေရ။

“ကင္ပြန္းမမိရေအာင္ ေဒေခါင္နန္႔ ေက်ပါစီလုိ႔ မြမ္းမံ ေျပာဆုိၿပီးခါမွ သားဖြားေရ ဆရာမကုိ ေဒ ေခါင္မွာတည္ပနာ ေသာက္ေရအခ်ိန္မွာ ဇာပုိင္ေသာက္ရေလ့ ဆုိေက ေဒေခါင္ ေသာက္ရစြာသည္ ေဒအိမ္မွာ သားဖြားလုိ႔၊ သားေကာင္းရတနာ ၊ သမီးေကာင္းရတနာ ဖြားျမင္ပနာ စိန္ေရႊရတနာ ေက်ာက္သံ ပတၱျမားနန္႔ အတူ ျဖစ္ပါစီသားလုိ႔ ဓိဌာန္မြမ္းမံပနာ ေသာက္ေတအခါ နတ္လဲၾကားေရ။ စုန္းကလဲ ၾကားေရ။ ၾကားေရအခါ သူ႔မွာလဲ ကင္ပြန္းက်ီေရ။ လုပ္ခ်င္ပုိင္လုပ္ တစ္ခုေလ့မျဖစ္။ ယင္းပုိင္မလုပ္ခေကေတာ့ ကုိင္းက ဆီးတိ့ အားလုံး ႏူးလာေရ။ အသီးအရြက္တိ့ အားလုံး ျပဳန္းလားေရ။ မရ”

မီးဖြားခ်ိန္မွာ မထိရ မကုိင္ရစြာ၊ မေက်ာ္မနင္းရစြာတိ့ကုိ အမွတ္တမဲ့ လုပ္မိေရဆုိေကေလ့ ကင္ပြန္းမိေရလုိ႔ သတ္မွတ္ပနာ ကင္ပြန္းက်ီေအာင္ ေခါင္ရည္နန္႔ ကင္ပြန္းသီးရည္ကုိ ေရာပနာ ပက္ဖ်န္းလုိ႔ ကင္ပြန္းေျခပီးရပါရယ္။

“ကင္ပြန္းရာမိေရဆုိေကေတာ့ ယင္းပုိက္မွာ တစ္ခုငါးလဲ မက်။ ကုိင္းေထာင္လဲ မက်ရာ။ ကင္ပြန္းမိဗ်ာလ္ေလ။ ယင္းကင္ပြန္းကုိ ဇာနန္႔ ေျဖရလဲ ဆုိေက ကင္ပြန္းသီးေခ်ကုိ ရီနန္႔ ေဖ်ာ္ပနာ ေဒနိ႔ ေဒရက္ကစပနာ ေခါင္ရည္နန္႔ က်ီပါစီလုိ႔ ပုိက္မွာ ျဖန္းပီးလုိက္လုိ႔ရွိေက ငါးစြာ မကန္ေအာင္ ျပန္ရေရ အယူထုံးစံ ရွိေရ။”

အလည္လာေရ သာမန္ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းရုိ႕ကုိ ဧည့္ခံေရအခ်ိန္မွာ ထူးထူးျခားျခား သတ္မွတ္ေတ စည္းကမ္းတိ့ မရွိေကေလ့သင့္ ရုိးရာ အစဥ္အလာအတုိင္း တည္ခင္းေရ အခ်ိန္မွာေတာ့ သတ္မွတ္ေတ နီရာ၊ သတ္မွတ္ေတ စည္းကမ္းအတုိင္း ေသာက္သုံးရေရလုိ႔ ဆုိပါေရ။ ေခါင္အုိး အလည္ေခါင္တည့္တည့္မွာ ပန္းတုိင္ လိ႔ုေခၚေရ အမွတ္အသားဝါးတံေခ် ထုိးစုိက္ရပနာ ညာဘက္ ဘယ္ဘက္ ခြဲပနာ ေသာက္ရေရ။

မွားယြင္းမႈ ရွိခေကေတာ့ ပဆန္းဆရာလုိ႔ ေခၚေရ ေက်းရြာက နတ္ဆရာႀကီးက ဆုံးမပနာ က်ီအီးပီးရေရလုိ႔ ဆုိပါေရ။

“မိဘအိမ္မွာ အလည္လားေရ ေခါင္ဘူးေခ်ပါလားစြာကုိ ေယာကၡမတစ္ခြက္ သားမက္တစ္ခြက္ ယင္းပုိင္မေသာက္ရ။ ေယာက္ခမ ေသာက္ၿပီးစြာနန႔္ သားမက္ေသာက္စြာ ယင္းခ်င့္မွားေရ။ ေနာက္တစ္္ခါ မေသာက္ေက့ တစ္ခါေလ့သင့္။ ဇာအခ်က္မွာ ဇာလူမွားေရ။ ယင္းပုံစံ မမွားကတ္ဖုိ႔ရာ ယင္းပုိင္ ႐ုိးရာနန္႔ရာ ေျဖသိမ့္ကတ္ေတ။”

ေခတ္ကာလတိ့ ေျပာင္းလာေကေလ့ ေခါင္ရည္လုပ္ေတ နည္းစနစ္၊ တည္ခင္းေရ ဓေလ့ထုံးစံတိ့ကေတာ့ မေျပာင္းမလဲဘဲ ရွိနီဆဲပါ။ ကုိယ့္အိမ္ကုိ အလည္လာေရ အာဂႏၶဳတုိင္းကုိ ေခါင္ရည္တည္ခင္း ဧည့္ခံပနာ ဝါးပုိက္တံ တစ္ခုတည္းမွာ အတူတူစုပ္ရင္း ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈနန္႔ အျပန္အလွန္ေလးစားခ်စ္ခင္မႈကုိ ရွိေရလုိ႔ ေလာင္တူခ်င္းလူငယ္ ကုိေထြးျမင့္က ေျပာပါေရ။

“ ေခါင္ရည္ဆုိစြာ သဘာဝ သစ္ဥသစ္ဖုတိ့နန္႔ လုပ္ထားစြာဆုိေရအတြက္ တုိင္းတစ္ပါးက လာေရ အရက္တိ့ထက္ စာေကေတာ့ က်န္းမာေရးထိခုိက္မႈ နည္းပါးပါေရ။ ေခါင္ရည္ေသာက္ေတ အခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္နန္႔ တစ္ေယာက္ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမတိ့ပုိင္ရာ အဝီးက သူငယ္ခ်င္းတိ့နန္႔ ေက်းရြာက သူငယ္ခ်င္းတိ့နန္႔ ေပါင္းပနာ စည္းစည္းလုံးလုံး ညီညီညြတ္ညြတ္နန္႔ ဝုိင္းဖြဲ႔နာ သာေရးနာေရး ကၽြန္ေတာ္႐ုိ႕ လူ႔ဘဝ ခံစားနီရေရ အပုိင္းတိ့မွာေရာ ေဆြးႏြး ခ်စ္ခင္ ေသာက္သုံးကတ္ပါေရ။

ပဆန္းဆရာႀကီး ဦးေမာင္ေႏွာင္းကေတာ့ အဂႏၶဳတိ့ကုိ ေခါင္ရည္နန္႔ ဧည့္ခံရင္း ေခါင္ရည္တိ့အေၾကာင္း ရွင္းျပနီရင္းနန္႔ ေလာက္တူခ်င္းလူမ်ဳိးတိ့ ရွိနိသမွ် သူရုိ႕ ေခါင္ရည္ သုံးေဆာင္မႈ ဓေလ့စြာလဲ တည္ၿမဲနီဖုိ႔သိ့လုိ႔ ေျပာပါေရ။ သူ႔သားသမီးတိ့ အိမ္ေထာင္က်ေကေလ့ ေဒပုိင္ဗ်ာလ္ ဓေလ့ထုံးစံ လုပ္ရဖုိ႔လုိ႔ ဆုိပါေရ။ သူ အိမ္ေထာင္က်ခါစက ေယာက္ကၡမအိမ္ကုိ အ႐ုိအေသပီးဖုိ႔ လားေရအခ်ိန္မွာ ဆုိခေရ ေတးခင္းကုိ ဆုိျပနီယင္း သီလားခေရ မိဘ ဘုိးဘြားတိ့ကုိ လြမ္းဆြတ္နီပါေရ။

“ေခါင္မူးလုိ႔ ရွိေက ရန္မျဖစ္ဖုိ႔၊ ရန္မျဖစ္ဖုိ႔ကုိ ၾကဳိးစားပနာ ရုိးရုိးသားသား ယုိင္ယုိင္က်ေက်းနန္႔ ေသာက္ကတ္ဖုိ႔ စားကတ္ဖုိ႔ လူရုိ႕ကုိ ေတာင္းပန္ေရ ေတးခင္းျဖစ္ေတ။ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမ အစုနန္႔ ေဆြမ်ဳိးစုံညီ ေခါင္က ငယ္ေကေလ့သင့္ လူအမ်ားနန္႔ ေသာက္ကတ္ဖုိ႔ ဆုိေရ ေတးခင္းျဖစ္ပါေရ။” လုိ႔ ဦးေမာင္ေႏွာင္းက ဆုိပါေရ။

 689 total views,  1 views today