ကုိေအာင္၊ ႐ုိးမေရဒီယုိမဂၢဇင္း

ဒီတပါတ္မွာေတာ့ ရခိုင္ျပည္နယ္ ဘူးသီးေတာင္နဲ႔ ေမာင္ေတာေဒသက ၀ါဆိုပန္းခူးထြက္တဲ့ ဓေလ့အေၾကာင္းကို တင္ဆက္ေပးသြားမွာပါ။ ၀ါဆိုပန္းဆိုတာ၊ ဘယ္လိုပန္းမ်ိဳးလဲ၊ ၀ါဆိုပန္းခူးၿပီး ဘယ္လို သံုးၾကသလဲ၊ ရဟန္းသံဃာေတြက ၀ါဆိုပန္း အလႉခံရတဲ့အခါ ဘယ္လိုသံုးၾကရသလဲ၊ ၀ါဆိုပန္းခူးတဲ့ဓေလ့ ဘယ္လို ေျပာင္းလဲလာသလဲ စတဲ့ အေၾကာင္း အရာေတြကို သတင္းေထာက္ ကိုေအာင္က ေပးပို႔ထားပါတယ္။

ဘူးသီးေတာင္နဲ႔ ေမာင္ေတာလို႔ ေျပာသံၾကားလိုက္တာနဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ပဋိပကၡေတြ၊ ေသြးထြက္သံယုိ အနိ႒ာ႐ံု ျမင္ကြင္းေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရး အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အၾကပ္အတည္းကိုပဲ ျပန္ၿပီး ျမင္ေယာင္ ၾကားေယာင္မိၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေဒသမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ သာမန္ျပည္သူ အမ်ားစုကေတာ့ အခက္အခဲ အၾကပ္ အတည္းေတြ ၾကားထဲကပဲ ေန႔စဥ္ လူမႈဘ၀ေတြကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေအးေအးေဆးေဆး ျဖတ္သန္းတတ္ၾကပါတယ္။

၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔ကေတာ့ ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္ေတာကားလမ္းေဘး၊ သစ္ေတာရြာနားက စမ္းေခ်ာင္း (ေျမာင္) ထဲမွာ ေဆာင္းေဘာက္ေတြက သီခ်င္းသံေတြ၊ သီဆိုကခုန္တဲ့ အသံေတြနဲ႔ ဆူညံ စည္ကားေနပါတယ္။ တၿမိဳ႕လံုးက လူငယ္ေတြနဲ႔ ဆယ္ေက်ာ္သက္ အမ်ားစုပါ၀င္တဲ့ အဖြဲ႕ေတြဟာ အုပ္စုလိုက္၊ မိသားစုလိုက္ ၀ါဆိုပန္းခူးဖို႔ လာၾကတာပါ။ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕က ကိုစိန္လွျဖဴက သူ႔ရဲ့ ၀ါဆို ပန္းခူးအေတြ႕အႀကံဳကို အခုလို ေျပာပါတယ္။

“၀ါဆိုပန္းခူးတယ္ဆိုတာက ေဒသရဲ့ လွပတဲ့ ေတာေတာင္သဘာ၀ရႈခင္းေတြ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေတာမွာ ေပါက္တဲ့ပန္း၊ အဲ့ဒီပန္းေတြရွာၿပီး ညဘက္ ဘုရားတင္တယ္။ သြားတာေတာ့ သူသူငါငါ အားလံုး သြားၾကတာပါ။ အေပ်ာ္ အပါးလဲျဖစ္တယ္။ ဘုရားကိုလႉေတာ့ ကုသိုလ္လဲျဖစ္တယ္။”

၀ါဆုိခ်ိန္ဆိုတာ ဘာလဲ၊ ၀ါဆိုပန္းကပ္လႉျခင္းဆိုတာ ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္ရွိလဲ။ ဒီဓေလ့က ဘယ္အခ်ိန္ကတည္းက ရွိေနလဲဆိုတာ ဗုဒၶဘာယာ ယဥ္္ေက်းမႈသင္ခန္းစာေတြ သင္ၾကားေပးေနတဲ့ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕ သုဓမၼာ႐ံုေက်ာင္း ဆရာေတာ္ အရွင္သာဂရ ကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾကည့္ပါတယ္။

“အသက္ႀကီးတဲ့ အဖိုး အေဘာင္တို႔ဆိုရင္ ဥပုသ္ေန႔မတိုင္ခင္ အဖိတ္ေန႔ကတည္းက အိပ္ယာလိပ္တို႔ ေခါင္းအံုးတို႔ ေစာင္တို႔ယူလာၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြမွာလာၿပီး ႀကိဳၿပီး ဥပုသ္ေစာင့္တာရွိတယ္။ လျပည့္ေန႔က်ေတာ့ သူတို႔သားသမီးေတြက ဆြမ္းခ်ိဳင့္ေတြနဲ႔ သူတို႔ အဖိုး အေဘာင္ အေဖ အေမေတြကို ဆြမ္းေတြလာပို႔ၾကတယ္။ အဲ့ဒီေခတ္ကေတာ့ အခုလို စုေပါင္းဆြမ္းေကၽြးတာေတြသိပ္မရွိဘူး။” လို႔ မိန္႔ၾကားပါတယ္။

ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြဟာ မိုးရာသီကာလအတြင္းမွာ ခရီးေ၀းသြားလာတာ မလုပ္ၾကပဲ မိမိေက်ာင္းမွာပဲ တမိုးတြင္းလံုး သီတင္းသံုးေနထိုင္ၾကဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားက စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီလို ေက်ာင္းမွာပဲ သံဃာေတာ္ေတြ အတူတကြ ညီညီညြတ္ညြတ္ေနထိုင္ၾကဖို႔ အျပန္အလွန္ကတိျပဳၾကတာကို ၀ါဆိုတယ္၊ ၀ါကပ္တယ္လို႔ ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ အဲဒီလို၀ါဆိုတဲ့ ကာလဟာ (ရခိုင္/ ျမန္မာ) ျပကၡဒိန္အရ ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔ကေန သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ အထိ ျဖစ္ၿပီးအဲ့ဒီကာလကိုပဲ ၀ါတြင္းကာလလို႔ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြ အခ်င္းခ်င္း အညီအညြတ္ေနထိုင္ၾကမယ္လို႔ ကတိျပဳၾကတဲ့ အစီအစဥ္ကို ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔ညေနပိုင္းမွာ ျပဳလုပ္ၾကၿပီး အဲ့ဒါကို ပ၀ါရဏာျပဳတယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။

“အရွင္ဘုရားတို႔အား ဒီ၀ါဆိုပန္းကို ကပ္လႉပါ၏၊ အရွင္ဘုရားသည္ စိတ္ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ ၀ါဆို၀ါကပ္ေတာ္မူပါ ဘုရား။ အဲ့လိုဆိုၿပီးေတာ့ ပန္းကပ္လိုက္တယ္။ ဦးဇင္းတို႔က အဲ့ဒီပန္းေတြကို ဘုရားမွာျပန္ကပ္တယ္။ ည ၉ နာရီ လူတခ်ိဳ႕အိပ္ရာ၀င္တဲ့အခ်ိန္၊ လူေျခတိတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပန္းကိုစြန္႔၊ သံဃာေတာ္ဘယ္ႏွစ္ပါးရွိလဲ၊ ပန္းေတြထဲကလဲ က်ရာပန္းသံုးမ်ိဳးေလာက္ကို တပါးကို ပန္းသံုးမ်ိဳးေလာက္ေပးၿပီးေတာ့ အဲ့ဒါနဲ႔ ၀ါဆိုတယ္။” ဆရာေတာ္က ဆက္လက္မိန္႔ၾကားပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြ ပ၀ါရဏာျပဳခ်ိန္လို႔ေခၚတဲ့ ၀ါကပ္ခ်ိန္မွာ ဘုရားကို ရည္မွန္းၿပီး ပူေဇာ္ဖို႔အတြက္ ၀ါဆိုပန္းေတြကို ဒကာ ဒကာမေတြက ရဟန္းေတာ္ေတြထံကို ၀ါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔မွာပဲ ကပ္လႉၾကတယ္လို႔ ဆရာေတာ္က ရွင္းျပပါတယ္။ ၀ါဆိုပန္းဆိုတာ ဘယ္လိုပန္းမ်ိဳးလဲဆိုတာ ဆရာေတာ္ အရွင္သာဂရ က အခုလိုေျပာျပပါတယ္။

“ဘုရားရွင္လက္ထက္ကလည္း ၀ါဆိုပန္းကပ္တယ္ဆိုတာရွိတယ္။ အနီးအနားက ေတာပန္းေတြကို ခူးၿပီးေတာ့ …. ၀ါဆိုလမွာပြင့္တဲ့ပန္းေတြကို ပိုၿပီးတန္ဖိုးထားၾကတယ္။ တျခားတျခားအခ်ိန္မွာပြင့္တဲ့ ပန္းထက္ ၀ါဆိုလမွာမွ ပြင့္တဲ့ပန္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ၀ါတြင္းတတြင္းလံုး ပြင့္တဲ့ပန္း အဲ့လိုပန္းေတြကို တန္ဖိုးထားၿပီး ေရွးလူႀကီးေတြ ခူးၿပီး ၀ါဆိုပန္းကပ္တာရွိတယ္လို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေဟာတဲ့ တရားေတြမွာ နာဖူးတယ္၊ ေဆာင္းပါးေတြမွာ ေတြ႔ဖူးတယ္။ အဲ့ဒီပန္းက ဘယ္လိုပန္းလဲဆိုေတာ့ ေတာေတြေတာင္ေတြ၊ စမ္းေခ်ာင္းကမ္းနားေတြမွာ ေတြ႔ရတယ္။ အပြင့္နီနီေသးေသးေလ၊ အရြက္ႏုက အျဖဴ၊ က်န္တဲ့အရြက္ကေတာ့ အစိမ္းေရာင္ရွိတယ္။ အဲ့ဒီပန္းက အခုလိုမိုးတြင္းမွာပဲေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီပန္းေတြကိုပဲ တန္ဖိုးထားၿပီး ထမင္းခ်ိဳင့္ေတြနဲ႔ သြားခူးၾကတယ္။ ခူးတာေတာ့ သိပ္မၾကာပါဘူး။ အလြန္ဆံုး တနာရီ ႏွစ္နာရီေလာက္ပဲ။ ခူးလာၿပီးေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြ ၀ါကပ္ႏိုင္ေအာင္ ကပ္တာေတြ႔တယ္။ အဲ့ဒီတုန္းကေပါ့။”


ကိုစိန္လွျဖဴကေတာ့ လွပတဲ့ပန္းေတြကို ရွာၿပီးလႉေပမယ့္ ၀ါဆိုပန္းဆိုတာ ဘယ္အမ်ိဳးအစား ပန္းလို႔ အေသအေခ်ာ မေျပာတတ္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။

“ေတာမွာေပါက္တဲ့ပန္းကို ၀ါဆိုပန္းလို႔ပဲ သတ္မွတ္တယ္။ ဘယ္လိုပန္းလို႔ မရွိဘူး။ ပန္းအမိ်ဳးအစားလဲ ေခၚဖို႔ေတာ့ မတတ္ဘူး။ လွတဲ့ပန္းေလးေတြကို မိန္းမေတြကခူးတယ္။ ေဆးေၾကာ သန္႔စင္ၿပီး ညေနပိုင္း ဘုရားမွာကပ္တယ္။”

ဒါေပမယ့္လူငယ္အမ်ားစုကေတာ့ ၀ါဆိုပန္းဆိုတာ ဘယ္လိုပန္းလဲ ၀ါဆုိပန္းခူးတယ္ဆိုတာ ဘာကိုရည္ရြယ္သလဲဆိုတာ မသိၾကေတာ့ပါဘူး။ သားသမီးေတြကို လိုက္ပို႔ရင္း လာေရာက္တဲ့ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕က ကိုသန္းသန္းေမာင္က ၀ါဆိုပန္းတခက္ကို ျပၿပီး အခုလိုေျပာပါတယ္။

“လျပည့္ေန႔ဆို ဥပုသ္ေစာင့္ၾကတယ္။ လျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔ဆို ဝါဆိုပန္း ခူးၾကပါတယ္။ ဝါဆိုပန္းဆိုတာ ဒီလုိပန္းပါ။ အခုေတာ့ ေတာေတာင္ေတြမွာလဲ ပြင့္ေနတာ မရွိေတာ့ဘူး။ ေခတ္ကာလ ရာသီေျပာင္းသလို ပန္းေတြလဲ ရွားပါးကုန္ပါၿပီ။ ပန္းေတြရွာရင္း မိသားစုေပ်ာ္ပြဲစားရင္း လာၾကတာပါ။”
၀ါဆိုပန္းခူးၿပီး ရဟန္းေတာ္ေတြကို ကပ္လႉတဲ့ ဓေလ့ထံုးစံတခုဟာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကာလအတြင္းမွာ အေျပာင္းအလဲေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ တရက္လံုးနီးပါး ၀ါဆိုပန္းခူးဖို႔ လာၾကေပမယ့္ ညေနအိမ္ျပန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ပန္းေတြမပါပဲ ျပန္လာၾကသူေတြပဲမ်ားပါတယ္။ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕မွာေနတဲ့ ေဒၚေအးသာစိန္က “အရင္ကဆုိေတာ့ အခုလိုမဟုတ္ဘူး။ ေသာက္တာစားတာမရွိဘူး။ ပန္းရေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာကပ္တယ္။ အခုေတာ့ ပန္းလဲမရေတာ့ဘူး။ အဖြဲ႕လိုက္သြားၿပိး ကခုန္ေနၾကတာပဲ ရွိေတာ့တယ္။” လို႔ ေျပာင္းလဲလာပံုကို ေျပာျပပါတယ္။


ဆရာေတာ္အရွင္သာဂရကေတာ့ အခုလို ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထံုးစံတခုကေန အေပ်ာ္အပါးသက္သက္ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အတြက္ေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိေနတာပါ။

“အခုကေတာ့ ကေလးေတြက ၀ါဆုိပန္းကို နာမည္ျပၿပီးေတာ့ အေပ်ာ္သေဘာကို ဦးစားေပးသလို ျဖစ္သြားၿပီေလ။ ၿမိဳ႕နား ျပင္နား ရြာနားမွာဆိုေတာ့ သူတို႔အတြက္ မေခ်ာင္ဘူးေလ။ ၿမိဳ႕နဲ႔ေ၀းတဲ့ေနရာမွာ ေသာက္စားၿပီးေတာ့ အေပ်ာ္ဘက္ကိုပဲ အားသာတဲ့ဓေလ့ျဖစ္သြားတယ္။ ပန္းေတြ မရွိတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ပန္းေတြရွိတယ္။ အဲ့ဒီပန္းေတြကို ခူးရမွန္းမသိဘူး။ တေနကုန္ေဆာင္းေဘာက္ဖြင့္ ကခုန္ၿပီးေတာ့မွ ျပန္လာၾကတာ။ ပန္းလဲ မပါဘူး။” လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။

အသက္အရြယ္ ကြာျခားခ်က္အရ အျမင္ကြဲျပားမႈေတြရွိေပမယ့္ ေျပာင္းလဲလာမႈကို လက္ခံေပးႏိုင္သူေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ေမာင္ေတာၿမိဳ႕က ကိုစိန္လွျဖဴက “ေခတ္ကလဲ ေျပာင္းလာတယ္။ အျမင္ေတြကလဲ ေျပာင္းလာတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးေတြသံုးၿပီး သြားၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္း ႐ိုး႐ိုးပဲ သြားၾကတယ္။ ေဆာင္းေဘာက္ေတြ ဘာလို႔သံုးရလဲလို႔ သူတို႔ကို သြားေျပာျပန္ရင္လဲ ကိုယ္ပဲ အမုန္းခံရေတာ့မွာ။” လုိ႔ ေျပာၿပီး ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕က ဦးေက်ာ္၀င္းကေတာ့ “အရင္ကဆို ကားေတြလဲမရွိေသးေတာ့ အေစာႀကီးထ ထမင္းခ်က္ၿပီး ထည့္ယူလာရတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္လာရတယ္။ အခုေတာ့ လမ္းေတြလဲေကာင္းလာေတာ့ ပိုၿပီးစည္ကားေနတာေတာ့ ျမင္ရပါတယ္။ လူႀကီး လူငယ္ ကေလး အားလံုးေပ်ာ္ေနၾကတယ္ ဆိုေတာ့လဲ ၀မ္းသာစရာပါ။” လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဘူးသီးေတာင္နဲ႔ ေမာင္ေတာကားလမ္းအတိုင္း ေမယုသစ္ေတာထဲက မိုးရာသီကာလ တေလွ်ာက္လံုး စမ္းေခ်ာင္းနဲ႔ ေတာပန္းေတြ သဘာ၀ေပါက္ပင္ေတြနဲ႔ စိန္းလန္းေနခဲ့ေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ျမင္ကြင္းေတြ၊ သဘာ၀ါေပါက္ပင္ေတြ၊ ေျမျပင္အေနအထားေတြလဲ အမ်ားႀကီးေျပာင္းလဲလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔အတူ ေဒသရဲ့ စီးပြားေရး အေျခအေနေတြ၊ ေနထိုင္မႈပံုစံေတြပါ ေျပာင္းလဲလာတာက ၀ါဆိုပန္းခူးထြက္တဲ့ ဓေလ့တခုကိုလဲ လံုး၀ေျပာင္းလဲေစခဲ့တယ္လို႔ ေဒသခံေတြက ယူဆၾကပါတယ္။


“ေျပာရရင္ အပင္အခက္ေတြကလဲ မရွိေတာ့ဘူး။ ေက်ာက္တံုးႀကီးေတြလဲ မရွိေတာ့ဘူး။ စမ္းေခ်ာင္းထဲက ေက်ာက္ေတြထုတ္တယ္။ သစ္ပင္ႀကီးေတြခုတ္ေတာ့ ျပဳန္းလာတယ္။ အပင္ေတြတြယ္တက္ဖို႔ ေက်ာက္ေတြ ေျမသားေတြမရွိေတာ့ ေတာင္ေတြၿပိဳတယ္၊ ေရေတြေနာက္လာတယ္။ ေရၾကည္ဆိုတာ မရွိေတာ့သေလာက္ပဲ။” လို႔ ကိုစိန္လွျဖဴကေျပာပါတယ္။

ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕သား ကိုဦးေက်ာ္ျမင့္ကလည္း သူငယ္စဥ္က သြားလာခဲ့ဖူးတဲ့ စမ္းေခ်ာင္းေလးရဲ့ အေျခအေနကို အခုလို ျပန္ေျပာျပပါတယ္။

“အရင္ကဆိုရင္ ပန္းခူးဖို႔ ဒီေနရာကိုလာဖို႔မလိုပါဘူး။ တပ္ရင္း ၁၃ အလြန္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိတယ္။ အဲ့ဒီနားေလာက္ပဲ။ ဒီေနရာကိုမေရာက္ဘူး။ အခုက ၀ါဆိုပန္းခူးဖို႔ေနရာကိုထားပါဦး။ အဲ့ဒီေနရာက ပင္လယ္လို က်ယ္သြားတယ္။ အခုဒီေနရာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္က တခါမွမလာဖူးခဲ့ဘူး။ ေက်ာက္တံုးႀကီးေတြဆို ဧရာမအႀကီးႀကီးေတြ။ အခုေတာ့ ဆိုင္ကယ္မေျပာနဲ႔ စမ္းေခ်ာင္းထဲမွာ ကားေတာင္သြားလို႔ရတယ္။ ေဘာလံုးကန္ေနလို႔ေတာင္ရတယ္။”

၀ါဆိုပန္းခူးတဲ့ ဓေလ့ ထံုးစံတခုဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲက တျခားေနရာေတြမွာ လံုး၀မရွိေတာ့သေလာက္ ျဖစ္ေနေပမယ့္ ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္ေတာေဒသမွာေတာ့ နာမည္တခုက်န္ေန႐ံုေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ ရွိေနပါေသးတယ္။ ေမာင္ေတာသား ကိုစိန္လွျဖဴကေတာ့ သူ႔ရဲ့ သားသမီးေတြကို ၀ါဆိုပန္းခူးထြက္တဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပၿပီး လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို ဒီဓေလ့ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါေသးတယ္။

“ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္ေတာမွာပဲ ၀ါဆိုပန္းခူးထြက္တယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္ တျခားေနရာမွာေတာ့ မၾကားမိပါဘူး။ အရင္ကေတာ့ ရွိမယ္ ကပ္ၾကလႈၾကတယ္။ အခုကေတာ့ မရွိသေလာက္ပဲေပါ့။ အခုတက္လာမယ့္ လူငယ္ေတြကို လူႀကီးမိဘေတြက သြန္သင္ဆံုးမရမွာပဲ။ လုပ္ေတာ့လုပ္ၾကည့္ရမွာပဲေပါ့။ လုပ္ရမွာေတာ့ လူႀကီးတာ၀န္၊ လက္ခံဖို႔ မခံဖို႔ဆိုတာေတာ့ လူငယ္တာ၀န္ပဲ။”

၀ါဆိုပန္းခူးတဲ့ ဓေလ့အေၾကာင္းနဲ႔ ၀ါဆိုပန္းကို သံဃာေတာ္ေတြ ဘယ္လိုသံုးၾကသလဲဆိုတာကိုလည္း တရားေဟာတဲ့အခါ၊ ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္း သင္ျပတဲ့အခါ ထည့္သြင္း ေဟာေျပာေလ့လဲရွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ့ ေဟာေျပာမႈေၾကာင့္ ပန္းလာကပ္သူေတြ ရွိလာတယ္လို႔လဲ ဆိုပါတယ္။ ဆရာေတာ္အရွင္သာဂရကဓေလ့ထံုးစံတခု လံုး၀ မကြယ္မေပ်ာက္ေသးခင္ ထိန္းသိမ္းလို႔ ရႏိုင္ဦးမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၿပီး ေနာက္ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ ၀ါဆိုပန္းခူးတဲ့ ဓေလ့တခု လွလွပပ ျပန္လည္အသက္၀င္လာဦးမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနပါတယ္။

“တကာတကာမေတြကို ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ တရားေဟာေတာ့ ထည့္ေျပာလိုက္တယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ၀ါဆိုတဲ့အခါ ဒကာ ဒကာမေတြကပ္တဲ့ ပန္းနဲ႔ ဆိုတာမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ့္ေက်ာင္းက ပန္းကိုခူူးၿပီး ၀ါဆိုရတယ္လို႔ ထည့္ၿပီး ေျပာလိုက္တယ္။ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔မွာ တရားေဟာတယ္ လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔မွာ လူငယ္ေတြေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တရားနာတဲ့ ဥပုသ္သည္ေတြ၊ တကာတကာမေတြက ၀ါဆိုပန္းခူးၾကတယ္။ ၀ါဆိုပန္းေရာ ေတာပန္းေတာင္ပန္းေရာ ရြက္လွပန္းေတြေရာ ပန္းေတာ္ေတာ္ေရာက္ပါတယ္။ စတီးဗန္းနဲ႔ ေလးဗန္း ငါးဗန္းေလာက္ ေရာက္တယ္။ မႏွစ္ကေျပာလိုက္ေတာ့ မႏွစ္ကေရာက္တယ္။ ဒီႏွစ္လဲေရာက္တယ္။ လူႀကီးေတြက လူငယ္ေတြကိုေျပာေတာ့ ဒီႏွစ္ လူငယ္တခ်ိဳ႕လဲ ပန္းလာကပ္တာ ေတြ႔ပါတယ္။” လုိ႔ ဆရာေတာ္က မိန္႔ပါတယ္။

 844 total views,  1 views today