ထူး၊ ႐ိုးမေရဒီယိုမဂၢဇင္း

ေဒတစ္ပါတ္မွာေတာ့ လူသူကင္းဝီးေရ ေက်ာက္ေဆာင္တစ္ခုမွာ ေတာရေဆာက္တည္ၿပီးေက ဘဝကို တစ္ကိုယ္တည္း ျဖတ္သန္းလာေရ ေတာရသံဃာေတာ္ တစ္ပါးအေၾကာင္းကို တင္ဆက္ပီးခ်င္ပါေရ။ သူစြာ ယင္းပိုင္နီလာခစြာ အခုဆိုေက ၁၇ ႏွစ္တာ  ၾကာျမင့္ နီဗ်ာလ္ေလ့ ျဖစ္ပါေရ။

ဇနီး၊ သား၊ သမီးတိနဲ႔အတူ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းေရ မိသားစုဘဝကို ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီးခ်ိန္က်ခမွ စိတ္အလို ေရွးရီစက္ေၾကာင့္ မိသားစုဘဝ ကို စြန္႔လႊတ္ၿပီးေက သာသနာ့ေဘာင္ထဲကို ဝင္ေရာက္ဗ်ာလ္ လူသူကင္းမဲ့ေရ ေက်ာက္ေဆာင္တစ္ခုမွာ ဘဝကို တစ္ကိုယ္တည္း ျဖတ္သန္းၿပီးေက တရားအားထုတ္နီစြာပါ။

သူေရ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေပါက္ေတာၿမိဳ႕နယ္ အေနာက္ဖ႐ုံကာကြ်န္းက ျဂင္းေခ်ာင္းလို႔ေခၚေရ ေက်းရြာအနားမွာတည္ရွိေရ ေက်ာက္ေဆာင္ မွာ နီထိုင္စြာ ျဖစ္ပါေရ။ ဘြဲ႔နာမကေတာ့ေက အရွင္သုေဘာဂျဖစ္ပါေရ။ ယင္းေက်ာက္ေဆာင္မွာ ဗုဒၵဘုရားဆင္းတုေတာ္ရွိသလို နတ္နဲ႔ သက္ဆိုင္ေရ ႐ုပ္တုေတာ္တိေလ့ တည္ရွိပါေရ။ သူကေတာ့ေက ယင္းမွာရွိေရ ဘုရားတိကို ေစာင့္ေရွာက္နီေရ သေဘာနဲ႔ နီထိုင္နီစြာပါ။

“အရင္ဘဝက အေၾကာင္းပါလို႔ရာ ဆိုရဖို႔ယာေလ။ လူ႔ဘဝနဲ႔ နီလို႔မရ။ မေနခ်င္။ ဘုန္းႀကီးလုပ္ခ်င္ေရ။ အိမ္တိမွာေတာင္ အေႏွာင္ယွက္ပီးျဖစ္ခေရ။ မိသားစုကေလ့ အစကေတာ့ေက ခြင့္မျပဳခကတ္။ အရင္ကေလ့ ဝင္ဖို႔ျပင္ေရ။ ညီဘုန္းႀကီး၊ အကိုဘုန္းႀကီးတိနဲ႔ လိုက္လားဖို႔လို႔ေလ။ ယေကေလ့ ဒကာမ(ဇနီးျဖစ္ခဲ့သူ)က မ်က္ရည္က်လို႔ ျမင္ခေရလတ္ ညီဘုန္းႀကီးက ဆိုေက ဘုန္းႀကီးကို မေခၚယာလတ္။ ယင္းႏွစ္ကနီ မလိုက္လိုက္ရလို႔ ႐ူးစြာ ၃ ႏွစ္ၾကာလားေရ။ ယင္းအခ်ိန္က်မွ ဒကာမနဲ႔ သားသမီးတိ ခြင့္ျပဳလို႔ ေဒကိုလာၿပီးေက ဆြမ္းကပ္ရဟန္းခံလိုက္စြာ။”

လက္ရွိမွာေတာ့ေက အသက္ ၆၄ ႏွစ္ရွိနီယာျဖစ္ေတပိုင္ သာသနာဝါေတာ္ကေလ့ ၁၇ ႏွစ္ရွိနီယာ ျဖစ္ပါေရ။ မ်ဳိး႐ိုးကေလ့ ဘုန္းႀကီး မ်ဳိး႐ိုးလို႔ ဆိုရပါဖို႔။ သူ၏ညီေတာ္နဲ႔ အစ္ကိုေတာ္တိကေလ့ ဘုန္းႀကီးတိယာ ျဖစ္ပါေရ။ သာသနာေဘာင္ထဲကို ဝင္စမွာေတာ့ေက ညီေတာ္နဲ႔ အစ္ကိုေတာ္ သံဃာတိနဲ႔တတူ က်င့္ႀကံနီထိုင္ခကတ္ေေကေလ့ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ေက သူ႐ို႕တစ္ျခား တစ္ေနရာစီကို ႂကြလားကတ္စြာေၾကာင့္ တစ္ကိုယ္တည္း က်န္နီခရပါေရ။

အေပါင္းအေဖာ္တိ ရိွခစဥ္က အနီးအနားက ေက်းရြာတိကို လားေရာက္ ဆြမ္းခံထြက္ေလ့ရိွေကေလ့ တစ္ကိုယ္တည္းျဖစ္လားခ်ိန္မွာ ေတာ့ ဆြမ္းခံေလ့ မထြက္ျဖစ္လိုက္ပါယာ။

“အရင္က ေစတီပုထိုးတိတည္ခါက ညီဘုန္းႀကီး၊ အစ္ကိုဘုန္းႀကီး လူတိအမ်ားႀကီးရိွေရ အခ်ိန္က ဆြမ္းခံေရ။ ဆြမ္းတစ္ခုယာ သက္သက္လြတ္ျဖစ္လု႔ိ။ ဦးပဥၨဇင္းတစ္ပါးတည္းနီခါကပင္ ဆြမ္းမခံျဖစ္လိုက္ယာ။ တနဂၤႏီြျဖစ္ျဖစ္ စာသင္ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသားေခ်တစ္ေယာက္ကိုေခၚၿပီးေက ရြာကိုတစ္ပတ္ပတ္လိုက္ၿပီးေက ဆြမ္းစိမ္းဆန္ရေရ။ ယေက ကိုယ့္စြာကိုယ္ခ်က္သံုးေရ။”

ဆြမ္းသံုးေရ နီရာမွာလည္း တစ္ထပ္ရာသံုးေလ့ ရိွပါေရ။ ေဒအေၾကာင္းကိုေလ့ အရွင္သုေဘာဂက “အာ႐ုဏ္မွာေတာ့ေက မသံုးျဖစ္။ အာ႐ုဏ္ဆိုေတာ့ မာမီးျဖစ္ျဖစ္၊ လၻက္ရည္ျဖစ္ျဖစ္သံုးလိုက္တယ္။ တစ္ထပ္ရာ သံုးျဖစ္ပါေရ။” လို႔ အခုပိုင္ မိန္႔ပါေရ။

၎နီထိုင္ေရ နီရာစြာ လူသူကင္းမဲ့စြာေၾကာင့္ ေက်ာင္းမွာလာနီေရ ကပိၸယတိ၊ ကိုရင္တိနဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားတိကေတာ့ တည္ၿမဲေလ့ မရွိကတ္ပါ။

“ေက်ာင္းသားတိ၊ ကိုရင္တိထားလို႔က အိမ္ေျခ ၄၊ ၅ ရာကိုးကြယ္ေရ ေက်ာင္းတိမွာေတာင္ ကိုရင္တိဘာတိ မရွိ။ အရင္ကေတာ့ ဝင္ကတ္ေတ။ လခြဲ၊ တစ္လဆိုေက ထြက္သြားကတ္တယ္။ ခုေလ့ ေဒမွာနီဖို႔ တစ္ပါးေလ့ မရွိေယ။”

သူစြာ ဝါေတာ္အရေရာ အသက္အရြယ္အရပါ ႀကီးျမင့္နီယာျဖစ္ေကေလ့ တစ္ျခားလူကို အားကိုးတတ္ေတလူတစ္ေယာက္ေတာ့ေက မဟုတ္ပါ။ သူသီတင္းသုံးနီေရ နီရာမွာ တရားက်င့္၊ သီလေဆာက္တည္႐ုံေတာင္ မကလို႔ သီးပင္၊ စားပင္တိကိုေလ့ လက္လွမ္းမွီ သေလာက္ စိုက္ပ်ိဳးထားေရပိုင္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္တိ၊ ေစတီပုထိုးတိကိုေလ့ အလွဴေငြ ရေကရေရပိုင္ ကိုယ္ကာယအားနဲ႔ သြန္းလုပ္ ေလ့ ရွိတတ္ပါသိေရ။

ေနာက္ၿပီးေက က်န္းမာေရးခ်ိဳ႕တဲ့သူတစ္ေယာက္ေလ့ မဟုတ္ပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ အနီးအနားေက်းရြာတိက အေရးေပၚက်န္းမာေရး အေျခအေနတိကိုေတာင္ သြားေရာက္ကူညီတတ္ပါသိေရ။

“ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ အခက္ခဲေတာ့ ေကာင္းမရွိ။ မိသားစု၊ ဒကာ၊ ဒကာမတိ အေရးကိစၥတိကိုေတာ့ေက ညတြင္းခ်ိန္တိမွာ သြားေရာက္ကူညီစြာတိ ေတာ့ေကရွိေရေပါ့။ ကိုယ္အတြက္ေတာ့က အခက္ခဲမရွိ။”

ယေကေလ့ တစ္ခါကေတာ့ေက တစ္ပါးတည္းနီစိုင္မွာဗ်ာလ္ က်န္းမာေရးအေျခအေနဆိုးဆိုးဝါးတစ္ခုကို ႀကံဳခရေရ အေၾကာင္းကိုေလ့ ဆရာေတာ္က “အရင္က တစ္ခါျဖစ္ခါ သူ႐ို႕တိလာယူၿပီးသင့္ေက ေဆး႐ုံပို႔ကတတ္တယ္။ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိယာ။ ယင္းခါကနီ မျဖစ္ယာ။ သီးတင္းေလ့ကြ်တ္ဖို႔ယာ အလုပ္ကေလ့ မ်ာလားေရ။ စက္ကေညွာ္နံ႔နံ။ သီတင္းကြ်တ္နဲ႔ ဘုရား၊ ေစတီတိကေလ့ ေရာင္ေတာ္မဖြင့္ရသိမ့္။ သီတင္းကၽြတ္အမွီဆိုၿပီးေက လုပ္လိုက္စြာ ဖ်ားၿပီးေက အအီးမိ ျဖစ္လားေရ။” 

အနီးအနားေက်းရြာတိကေတာ့ေက သီတင္းကြ်တ္နဲ႔ သႀကၤန္တိပိုင္ နိႀကီးရက္ႀကီးတိမွာေတာ့ေက ယင္းေက်ာက္ေဆာင္ကို လာေရာက္ ၿပီးေက သီလေဆာက္တည္ေလ့ ရွိကတ္ေတပိုင္ ႏီြရာသီပိုင္ ပြင့္လင္းရာသီတိကို ေရာက္ျပန္ေကေလ့ ဘုရားဖူးအျဖစ္ေကာ အီးခ်မ္းေရ နီရာျဖစ္စြာေၾကာင့္ပါ ဧည့္သည္တိ လာေရာက္တတ္ကတ္ပါေရ။ တစ္ခါတစ္ခါဆိုေက ႏိုင္ငံျခားသားတိကေလ့ လာေရာက္ကတ္တယ္လို႔ ဆရာေတာ္ရဲ႕ မိန္႔ၾကားခ်က္အရ သိရပါေရ။ ယေကေလ့ လူသိမ်ားေရ နီရာတစ္ခုေတာ့ေက မဟုတ္ပါ။

“ကိုယ္ကတစ္ပါးတည္းနီေကေလ့ အီးေဆးရာ။ တစ္ပါးတည္းနီလို႔ေပ်ာ္ေရေလ။ နီသားက်နီယာေလ။ တစ္ပါးတည္းနီလို႔ အခက္ခဲမရွိ။ ပုတီးစိပ္ေတအခါ စိပ္တယ္။ အခ်ိန္ရေက က်န္းမာနီေက တရားထိုင္ေရ။ ယင္းပိုင္နီေရေပါ့။ အားေကအားေရအေလ်ာက္။”

သံဃာေတာ္တိအပါအဝင္ လူသားတိက တစ္ကိုယ္တည္းနီထိုင္လို႔ ျဖစ္ေတလူရွားပါးပါေရ။ ယေကေလ့ အရွင္သုေဘာဂကေတာ့ တစ္ ကိုယ္တည္း တရားအားထုတ္ေတဘဝမွာ မီြ႔ေပ်ာ္နီဗ်ာလ္ျဖစ္ေတပိုင္ ေရွးရီစက္တိေၾကာင့္ အခုပိုင္ ျဖစ္ခြင့္ရစြာကိုေလ့ ဂုဏ္ယူနီသူ လည္း ျဖစ္ပါေရ။ သူ၏မိသားစုတိစြာ သူသီတင္းသုံးေရ ေက်ာက္ေဆာင္ကနီ ေခ်ာင္းကူးေျမာင္းကူးလားရစြာ ျဖစ္ပါေရ။ အေရးႀကံဳေက မိသားစုပါးကို လားလာႏိုင္ဖို႔ ဆရာေတာ္က ဇာတိျပင္ဆင္ထားပါေလ။

“ေလာင္းေခ်တစ္စင္းရွိေရ။ ကုန္းေၾကာင္းကေတာ့ လားစြာနည္းေရ။ ေလာင္းေခ်နဲ႔က သက္သာေရေလ။ ေလွာ္ တက္ကေခ်တစ္စင္းေတာ့ အၿမဲတမ္းကိုင္ထားေရ။ အခုေလ့ရွိေရ။ အေရးေပၚေပါ့။”

ျမစ္ေခ်ာင္းတိရွိေရပုိင္ ေတာေတာင္တိေလ့ရွိၿပီးေက ဘုရားပုထိုးတိရွိေရပိုင္ သုႆန္တိေလ့ ယင္းေက်ာက္ေဆာင္တိကို ဝန္းရံလွ်က္ရွိ ပါေရ။ ဆရာေတာ္ကို တစ္ခါတစ္မွာ ဝိဥာဏ္တိ (တနည္းအားျဖင့္ မိစၦာ)ကေလ့ ျပကတ္ပါသိေရ။

“အျခားပုဂၢိဳလ္တိကေလ့ လာနီကတ္တယ္။ ယင္းပုဂၢိဳလ္တိ အသံပီးေရ။ ေခါင္းရင္းက ေျခရင္းကေလ။ ဦးဇင္းကို ေတာ့ တစ္ခုအသံေလ့ မပီးကတ္ပါ။ အရင္ကေတာ့ေက အိပ္မက္တစ္ခုေပးထားေရ။ အိပ္မက္မွာ ေဒကအေစာင့္အေရွာက္ပုဂၢိဳလ္တိ ထင္ေရ။ စစ္ဗိုလ္ႀကီးပိုင္ အ႐ုပ္ကနီ လူခႏၶာကိုယ္ႏွစ္ခု ေလာက္ရွိေရ။ အသားတိေလ့ မဲတူးၿပီးေတာ့ေက ယင္းပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးရွိစြာျပေရ။”

၎လက္ရွိ ေတာရေဆာက္တည္နီေရ ေက်ာက္ေဆာင္စြာ အရင္က ပင္လယ္ထဲမွာ ရွိခေၾကာင္း အမွတ္အသားတိရွိေရလို႔ ဆိုပါေရ။ ယင္းအျပင္ ယင္းနီရာေအာက္ဖက္မွာ ရီျပင္နဲ႔ ဒီေရေတာတိရွိစြာေၾကာင့္ မ်ိဳးစုံေသာငွက္တိနဲ႔ ေလွသမားတိ၊ တံငါသည္တိ၏ ျမင္ကြင္း တိကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ေရပိုင္ အနီးအနားမွာ ေတာ၊ ေတာင္ေတြရွိစြာေၾကာင့္ေလ့ ေတာေတာင္တိ၏ သဘာဝကို ခံစားႏိုင္ပါေရ။ ေက်ာက္  ေဆာင္တိထက္မွာ တည္ေဆာက္ထားေရ အမ်ိဳးမ်ိဳေသာ ေစတီ၊ ဘုရားတိကို ဖူးတိြႏိုင္ဖို႔ျဖစ္ၿပီးေက ေက်ာက္စာတစ္ခ်ိဳ႕ကိုေလ့ ျမင္ေတြ႔ ႏိုင္ပါေရ။

ယင္းေၾကာင့္ေလ့ အရွင္သုေဘာဂက လာေရာက္လည္ပတ္ကတ္ဖို႔ ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါသိေရ။

“ေဒအနီးတဝိုက္မွာ ေဒနီရာက သဘာဝအက်ဆုံးေလ။ ျမင္ေရအတိုင္းယာ။ ယင္းေၾကာင့္ ေဒနရာကို ျပည္တြင္း ကျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္ပကျဖစ္ျဖစ္၊ ခရီးသည္တိ လာေရာက္ၿပီးေက ေလ့လာစီခ်င္ေရ။ ေဒေလာက္လွပေရ သဘာဝတိကို ဦးဇင္းက ျမင္စီခ်င္ ေရ။ ေဒပိုင္လာကတ္ဖို႔အတြက္ေလ့ ဦးဇင္းက သာယာေအာင္လုပ္ထားေရ။ သစ္ပင္တိ စိုက္ပ်ိဳးထားေရ။ နီဖို႔ထိုင္ဖို႔ေကာင္းေအာင္။ သူ႐ို႕ တိအားလုံးကို လာစီခ်င္ေရ။”

သူေတာရေဆာက္တည္ သီလက်င့္ႀကံနီေရ ေက်ာက္ေဆာင္ကို အသူ႐ို႕ကပင္ လာလာ။ မလာလာ။ အရွင္သုေဘာဂကေတာ့ေက ဘုရား၊ ပုထိုးတိကို အၿမဲတေစေစာင့္ေရွာက္ၿပီးေက ဆက္လက္ရွိနီဖို႔သိ ျဖစ္ပါေရ။

 566 total views,  1 views today