ထူး၊ ႐ိုးမေရဒီယိုမဂၢဇင္း

ဒီတစ္ပါတ္မွာေတာ့ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စု ၇ မ်ိဳးထဲက မ်ိဳးႏြယ္စုဝင္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ မရမာႀကီးလူမ်ိဳးမ်ားအေၾကာင္းကို တင္ဆက္ေပးပါ့တယ္။

သူ တို႔ဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ရဲ႕ ဘယ္ေဒသေတြမွာ ေနထိုင္ၾကၿပီး ဘယ္ဘာသာစကားကို ေျပာၾကလဲ။ ဘယ္လိုဝတ္စားဆင္ယင္ၾကလဲ။ ဘယ္ဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾကလဲ။ စတာေတြကို မရမာႀကီးလူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းတင္ဆက္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။

မရမာႀကီးလူမ်ိဳးေတြဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲက စစ္ေတြ၊ ပုဏၰားကၽြန္း၊ ေျမာက္ဦး၊ မင္းျပား၊ ေမာင္ေတာ၊ ေျမပုံနဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ ျပန္႔က်ဲေနထိုင္ ေလ့ ရွိသလို ျမန္မာႏိုင္ငံအထက္ပိုင္းေဒသမွာလည္း အနည္းငယ္ ေနထိုင္လွ်က္ရွိၾကၿပီး ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံးမွာမွ လူဦးေရ တစ္ေသာင္းငါးေထာင္ဝန္းက်င္ သာ ရွိပါတယ္။ လူနည္းစုဆိုေပမယ့္လည္း မ်ိဳးနဲ႔ ႐ိုးနဲ႔ အစဥ္အလာနဲ႔ ဆင္းသက္လာၾကတဲ့ မ်ိဳးႏြယ္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

ေနထိုင္တဲ့ေဒသကိုလိုက္ၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကို လုပ္ကိုင္ၾကၿပီး ေက်းလက္ေဒသေတြမွာ လယ္ယာနဲ႔ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းအျပင္ ေမြးျမဴေရးလုပ္ ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္ၾကသလို ၿမိဳ႕ေပၚေဒသေတြမွာဆိုရင္ ကုန္ေရာင္း၊ ကုန္ဝယ္ျပဳသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြဟာလည္း အဆင္ေျပသလို လုပ္ ကိုင္စားေသာက္ၾကတာ ရွိပါတယ္။

သူတို႔လူမ်ိဳးေတြဟာ သကၠ + သာကီယ + ခတၳိယ မ်ိဳးႏြယ္စုက ဆင္းသက္ေပါက္ဖြားလာၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ေအဒီ ၁၂ ရာ စုက စတင္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔ မရမာႀကီးေတြဟာ အရင္က ဘုရားပြင့္ေတာ္မူၿပီးေတာ့ မဇၥ်ိမေဒသ၊ ဂဂၤါျမစ္၊ မဂဓ တိုင္းျပည္တို႔မွာ ေနထိုင္ခဲ့တယ္လို႔ သမိုင္းစာအုပ္ေတြမွာ ဖတ္ဖူးတယ္။ လူမ်ဳိးျခားေတြျဖစ္တဲ့ ဟိႏၵဴေတြ၊ မူဆလင္ေတြက ဘာသာေရးဇာတ္သြင္းမႈ၊ လူမ်ဳိးေရးမုန္းတီးမႈနဲ႔ ဘာသာေရးသိမ္းသြင္းတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္ တို႔ လူမ်ဳိးေတြက ဗုဒၶဘာသာကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့ လူမ်ဳိးျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ႏိွပ္စက္မႈ ေတြဒဏ္ကို မခံႏိုင္ဘဲ ရခိုင္ဘုရင္ဓမၼေသာကရာဇာမင္းလက္ထက္မွာ ေအဒီ ၁၂ ရာစုကေန စၿပီးေတာ့ ရခိုင္ျပည္မွာ ေနလာတယ္လို႔ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြအရ သိရတယ္။”

အခုလို ေျပာျပသြားတာကေတာ့ မရာမာႀကီးတိုင္းရင္းသားစာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ႐ိုးရာဓေလ့ ေဖာ္ေဆာင္ေရးအဖြဲ႔ အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္တဲ့ ဦးလွေရႊပါ။

ဒါေပမယ့္လည္း တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ ျမန္မာ့သမုိင္းေတြမွာေတာ့ မရမာႀကီးလူမ်ဳိးေတြဟာ ျမန္မာဘုရင္ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီးရဲ႕ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္မင္းညီမင္းသားမ်ားလုိ႔ ေရးသားၾကတာကုိလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘုရင့္ေနာင္မင္းတရားႀကီးဟာ တပင္ေရႊထီးအစပ်ဳိးခဲ့တဲ့ ဒုတိယျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံႀကီးကုိ ေအာင္ျမင္စြာ တည္ေဆာက္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ မင္းတစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီမင္း နတ္ရြာစံၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ နန္းတက္လာတဲ့ သားေတာ္ နႏၵဘုရင္လက္ထက္မွာေတာ့ ရခုိင္မင္းနဲ႔ ေတာင္ငူမင္းရဲ႕ ပူးေပါင္းတုိက္ခုိက္ျခင္းကုိ ခံခဲ့ရၿပီး ခုလုိ ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္မင္းညီမင္းသားမ်ားကုိ ေခၚေဆာင္ၿပီး ရခုိင္ကုိ ေခၚေဆာင္သြားတယ္လုိ႔ အဲဒီသမုိင္းတခ်ဳိ႕က ဆုိပါတယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ အဲဒီတုန္းက ရခုိင္အပုိင္ ဘဂၤလားနယ္၊ စစ္တေကာင္းေဒသကုိ ပုိ႔ေဆာင္ခဲ့တယ္လုိ႔ ေရးသားၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ကေန ေပါက္ဖြားလာၾကသူေတြကုိ မရမာႀကီးလုိ႔ ေခၚပါတယ္လုိ႔လည္း အထက္က သမုိင္းမ်ားက ေျပာပါတယ္။ ရခုိင္ေဒသေတြထဲက တစ္ခ်ဳိ႕ ပါးစပ္ရာဇဝင္ေတြထဲမွာေတာ့ သူတုိ႔ဟာ ျမန္မာေတြထဲမွာေတာင္ သာမန္ ျမန္မာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ မ်ဳိးရုိးႀကီးတဲ့ ျမန္မာေတြမုိ႔ ျမန္မာႀကီးဟု ေခၚတြင္ရာကေန မရမာႀကီး ျဖစ္လာတာလုိ႔လည္း ပါးစပ္ရာဇဝင္ေတြ ရွိေနၾကဆဲပါ။ ဒါေပမယ့္ အတိအက်ေတာ့ ဘယ္သူမွ မေျပာႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။

တဘက္မွာ ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ မရမာႀကီးေတြကို တစ္ျခားတိုင္းရင္းသားေတြဟာ မရမာႀကီးလို႔ ေခၚဆိုေပမယ့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နဲ႔ သီရိလကၤာစတဲ့ ႏိုင္ငံ ေတြမွာ မရမာႀကီးေတြကို ဘ႐ုဝါလို႔ ေခၚၾကသလို ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲက မရမာႀကီးေတြဟာလည္း သူတို႔အခ်င္းခ်င္းဆိုရင္ ဘ႐ုဝါလို႔ ေခၚဆိုၾကတယ္လို႔ ဆို ပါတယ္။ မရမာႀကီးလို႔ အမည္တြင္ခဲ့ပုံကိုလည္း ဦးလွေရႊက အခုလုိ ရွင္းျပပါတယ္။

“ရခိုင္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုတိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳးမွာက်ေတာ့ မရမာႀကီး ဆိုၿပီးေတာ့ နာမည္ ထည့္ထားတယ္ေပါ့။ ဟိႏၵဴနဲ႔ မူဆလင္ေတြကက်ေတာ့ အေနာက္ တိုင္းမွာဆိုရင္ ဘ႐ုဝါလို႔ေခၚတယ္။  ဘ႐ုဝါရဲ႕အဓိပာယ္က ဘ႐ု။ ဘ႐ုဆိုတာက ႀကီးက်ယ္တယ္ေပါ့။ အဲဒီခါက ဒီကိုလာေတာ့ ရခိုင္ရွင္ဘုရင္က ဒီလူေတြ ဟာ ဘုရားနဲ႔ တရားနဲ႔ ျမင့္ျမတ္တဲ့လူမ်ိဳးဆိုၿပီးေတာ့ ပထမဆုံး မဇၥ်ိမမွာေနခဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးျဖစ္တာေၾကာင့္ ‘မ’တစ္လုံးကိုေကာက္တယ္။ ရွင္ဘုရင္ ရာဇမ်ိဳးႏြယ္ မုိ႔လို႔ ‘ရ’ တစ္လုံးေကာက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မဂဓတိုင္းျပည္မွာ ေပါက္ဖြားလာတဲ့ လူမ်ိဳးျဖစ္တာေၾကာင့္ ‘မ’ေနာက္တစ္လုံးေကာက္တယ္။ တိုင္းျပည္မွာ လူမ်ိဳး ထဲမွာ ႀကီးက်ယ္တဲ့ လူမ်ိဳးဆိုၿပီးေတာ့ ‘ႀကီး’တစ္လုံးထည့္ၿပီးေတာ့ မရမာႀကီးဆိုၿပီးေတာ့ ရခိုင္ျပည္မွာ ရွင္ဘုရင္က ရခိုင္မ်ိဳးႏြယ္စုအျဖစ္ အသိမွတ္ျပဳၿပီး ထားခဲ့တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သမိုင္းအဆင့္ဆင့္မွာ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။”

သူတို႔အခ်င္းခ်င္းဆိုရင္ မဂဓဘာသာနဲ႔ ပါဠိ ဘာသာစကားကို ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ေနထိုင္လွ်က္ရွိသူေတြဟာ ရခိုင္စကားကို အနည္းငယ္ ၾကားညွပ္ေျပာဆိုၾကသလို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ ေနထိုင္သူေတြကလည္း အဲဒီအတိုင္းပဲ ေျပာဆိုၾကတာပါ။ မရမာႀကီးေတြမွာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာ သုံးပါးကလြဲၿပီး အျခားမရွိပါဘူး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဗုဒၵဘာသာတစ္ခုတည္းကိုသာ ကိုးကြယ္ယုံၾကည္သူေတြလို႔ ဆိုလိုတာပါ။

“က်ေနာ္တို႔ လူမ်ိဳးမွာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနားသုံးပါးကအပ ၾကည္ညိဳရာေတာ့ မရွိ။ အရင္ေရွးေခတ္ အဆက္ဆက္ကတည္းက အဲဒီဘာသာ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ေစာင့္ထိန္းတဲ့လူမ်ိဳးဆိုၿပီး  က်ေနာ္တို႔ ခံယူထားတယ္။ ဘာသာ၊ သာသနာရွိမွ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးဟာတည္တံ့ႏိုင္မယ္။ ဆုိတာကို က်ေနာ္တို႔ လူမ်ိဳးတိုင္း ခံယူခ်က္ရွိေပါ့။”

ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ မေနထိုင္မွီက မရမာႀကီးေတြဟာ အေနာက္တိုင္းဝတ္စုံနဲ႔ ဆာရီကို ဝတ္ဆင္ၾကတယ္လို႔ဆိုၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ေနထိုင္လာၿပီး ေနာက္ ပိုင္းမွာေတာ့ သူတို႔႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈေတြဟာ ရခိုင္႐ိုးရာနဲ႔ အနီးစပ္ဆုံးအေနအထားကို ေရာက္သြားပါတယ္။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈအပိုင္းမွာ အမ်ိဳးသားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးကို ခြဲျခားထားပါတယ္။

အမ်ိဳးသားေတြက အထက္ေခါင္းေပါင္းမွာ ေခါင္းေပါင္းအစြန္ကို ညာနားရြက္ဖုံးဝတ္ဆင္ၾကၿပီး တိုက္ပုံအကၤ်ီ၊ တိုက္ပံုရဲ႕ ဘယ္ပုခုံးေပၚမွာ ၄ ေတာင္ခန္႔ရွိ သာသနာ့အလံကဲ့သို႔ ဝတ္စကို လက္ကေတာ့ စံပါတ္တင္ ဝတ္ဆင္ၾကသလို ပုဆိုးအေနနဲ႔လည္း ၆ ေတာင္ခန္႔ရွည္ေသာ ပုဆုိးကို ပတ္႐ိုက္ဝတ္ၿပီး ေနာက္ ဖက္ကို ခ်ိဳးၿပီးဝတ္ဆင္ၾကပါတယ္။ စစ္ေတြနည္းပညာတကၠသုိလ္ တက္ေရာက္ေနတဲ့ မင္းျပားၿမိဳ႕နယ္ ပန္းေျမာင္းတိုက္နယ္ဇာတိ ကိုဝင္းျမင့္က အခုလို ေျပာပါတယ္။

“ခေတာင္းက်စ္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးလိုေပါ့။ ပုဆိုးပိတ္စကို ေအာက္ကေန ေခါက္ယူၿပီး ေနာက္ကေန ယူတာ။ ပုဆိုးၿပီးေတာ့ ေရွ႕ကပိတ္စရွည္တစ္ခုပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သတ္သတ္ေပါ့။ ေခါင္းေပါင္းကေတာ့ ညဖက္အစြန္ဆုံးက ေပါင္းတယ္။ အကၤ်ီကေတာ့ အကၤ်ီလက္ရွည္ရယ္။ တိုက္ပုံရယ္။ ၿပီးေတာ့ စလြယ္ ရယ္ေပါ့။”

အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ဆံထုံးေခြ႐ိုက္ၿပီး အကၤ်ီရင္ဖုံး၊ ၄ ေတာင္ခန္႔ရွည္တဲ့ အဝတ္စကို ေဘးဖက္ပတ္႐ိုက္ၿပီး ဝတ္ဆင္ကာ ထဘီမ်ားကို ဝတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးဝတ္စားပုံနဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။ အဆင္တန္ဆာေတြကိုလည္း ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးေတြလိုပဲ ဝတ္ဆင္ၾကတာပါ။ မတူတာကေတာ့ သာသနာ့ အလံကဲ့သို႔ စလြယ္သိုင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

“က်မတို႔ေတာင္ မေမြးခင္ကတည္းက ဝတ္ေနၾကတာေပါ့။ အဆင္အယင္ေတြကလည္း အရင္ကအတိုင္းပါပဲ။ ေျပာင္းလဲတာေတြ မရွိပါဘူး။ ပုခုံးမွာ တင္ တဲ့ ကိုယ္တင္လို အဝတ္စကေတာ့ က်မတို႔မွာ မသတ္မွတ္ရေသးခင္က ရခိုင္မွာတင္သလိုမ်ိဳး တင္ဝတ္တယ္။ အခုကက်ေတာ့ ကိုယ့္အလံကိုပဲ တင္ၾက ေတာ့တယ္။ အဲဒါတစ္ခုေတာ့ ေျပာင္းလဲသြားတာေပါ့။”လို႔လည္း စစ္ေတြတကၠသိုလ္မွာ တက္ေရာက္ေနတဲ့ စစ္ေတြၿမိဳ႕သူ မအိသဇင္ခိုင္က မရမာႀကီး အမ်ိဳးသမီးေတြ ဝတ္စားဆင္ယင္ပုံအေၾကာင္းကို သိသေလာက္ေလး ေျပာျပပါတယ္။

႐ိုးရာဝတ္စုံေတြကို ပုံမွန္အေနအထားေတြမွာ ဝတ္႐ိုးေတာ့ မရွိပါဘူး။ အမ်ိဳးသားေရး၊ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြမွာ ဝတ္ဆင္ၾကသလို လူမ်ိဳးစုကိုယ္စား တက္ေရာက္ရတဲ့ အခမ္းအနားေတြ၊ ညီလာခံေတြကိုလည္း ကိုယ့္လူမ်ိဳးမွန္း သိသာထင္ရွားေနေအာင္ ႐ိုးရာဝတ္စုံ ဝတ္ဆင္ၿပီး တက္ေရာက္ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ 

လူမ်ိဳးစုကိုယ္စား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းစဥ္လိုက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေနသူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မင္းျပားၿမိဳ႕သူ မသဇင္ကေတာ့ ညီလာခံေတြ၊ အခမ္းအနားေတြ တက္ ေရာက္ရတဲ့အခါတိုင္း ႐ိုးရာဝတ္စုံေလး ဆင္ျမန္းရတာကို ဂုဏ္ယူမဆုံး ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

“က်မတို႔ မဂၤလာေဆာင္ေတြ၊ ပြဲေတြ တက္ေရာက္တာေတြ၊ အခမ္းအနားေတြတက္ရင္ ဝတ္ျဖစ္တယ္။ က်မတို႔ဟာ ဂုဏ္ယူတယ္။ ႐ိုးရာဝတ္စုံကေလး ဝတ္ၿပီးေတာ့ ဘယ္အခမ္းအနားကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ပြဲကိုဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုတက္ရရင္ က်မတို႔သိပ္ၿပီးေတာ့ ဂုဏ္ယူတယ္။ မရမာႀကီးရဲ႕ အမွတ္အသား တစ္ ခုဆိုၿပီးေတာ့ ဝမ္းလည္းဝမ္းသာတယ္။ ဂုဏ္လည္းယူတယ္ေပါ့။”

႐ိုးရာဝတ္စံုေတြဟာ သက္ေတာင့္သက္သာမရိွတာေၾကာင့္ ပံုမွန္အေနအထားမွာ ဝတ္ေနဖို႔ေတာ့ အဆင္မေျပေလာက္ပါဘူး။

ဒီအေၾကာင္းကိုလည္း မအိသဇင္ခိုင္က “ဝတ္ရတာေတာ့ ႀကိဳက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ႐ိုးရာဝတ္စံုက လက္အက်ႌထဘီေတြဝတ္ရေတာ့ သိပ္ပူတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္မက်ဘူး။  မဝတ္ခ်င္လို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။”လို႔ ဆိုပါတယ္။

မရမာႀကီးမ်ဳိးႏြယ္စုဟာ သိပ္ၿပီးခ်မ္းသာတဲ့ လူမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခု မဟုတ္သလို သိပ္ၿပီးလည္း မဆင္းရဲၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့ အလုပ္ေတြလည္း ရိွပါတယ္။

“ၿမိဳ႕ေပၚေတြမွာ ဆိုင္သည္ေတြရိွတယ္။ ဆင္းရဲသူ၊ ဆင္းရဲသားေတြက်ေတာ့ ေဈးေတြမွာသြားၿပီးေတာ့ ကြမ္းေတြဘာေတြ ေရာင္းၾကတယ္။ လံုးဝ မရိွတဲ့ ဆင္းရဲသားေတြ ဆုိလို႔ရိွရင္ ဆိုကၠားနင္းၾကတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အိုင္ဒီယာထုတ္ၿပီး လုပ္ၾကတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေအာက္တန္းက်တဲ့ အလုပ္ ေခ်းပိုက္(မိလႅာပစ္လုပ္ငန္း)ႏွင့္ ဆံပင္ညႇပ္၊ စတဲ့အလုပ္ေတြကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မရမာႀကီးေတြ မလုပ္ဘူး။”လို႔ ဦးလွေရႊက ေျပာပါတယ္။

သူတို႔လူမ်ဳိးေတြဟာ မူဆလင္ေတြနဲ႔ ႐ုပ္ခ်င္းဆင္တူေပမဲ့ ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာကအစ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဘာသာစကားေတြကအဆံုး ကြဲျပားတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

“ျဖစ္လည္း ျဖစ္တတ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ယူဆတယ္။ ဘာလို႔ဆို ကိုယ္ေတြ အ႐ုပ္ကကုလားဆင္ထြက္ေနတာကို ဆိုေတာ့ တခ်ဳိ႕ေတြကခြဲလားမသိ။ က်ေနာ္တို႔ မရမာႀကီးလို႔ ေျပာျပလိုက္ရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကုလား မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဟိႏၵဴမဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္းေျပာျပရင္ေတာ့ နားလည္ၾကတယ္။ အဲလို ေျပာေပမဲ့ အဆင္မေျပတာလည္းရိွတယ္။ အရက္သမားေတြ၊ အဆိုးယုတ္ေတြက ႏိွပ္ခ်လို႔ စကားေျပာတာေတြ ရိွတာေပါ့။”

လက္ရိွမွာေတာ့ မရမာႀကီးေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္စာေပကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေနၾကၿပီး သူတို႔စာလံုးေတြဟာ သတ္မွတ္ခံထားရျခင္း မရိွေသး တာေၾကာင့္ ေဖာင့္တစ္ခုျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔ အခက္ခဲျဖစ္ေနၾကပါတယ္။

မရမာႀကီးတိုင္းရင္းသားေတြဟာ မ်ဳိး႐ိုးအလိုက္ အစဥ္အလာႀကီးမားတဲ့ လူမ်ိဳးတစ္မ်ဳိးျဖစ္တဲ့အေလ်ာက္ တျခားလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ႐ိုးရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာ စတာေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူးစက္မခံၾက သလို တတ္ႏိုင္သမွ်လည္း ႀကိဳးစားၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးနီးျဖစ္ေနတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ဓေလ့စ႐ိုက္ေတြကို ေဖာ္ထုတ္ေနၾကပါၿပီ။

 1,543 total views,  1 views today