ကုိေအာင္၊ ႐ုိးမေရဒီယုိမဂၢဇင္း

ဒီတပတ္မွာေတာ့ ငပလီကမ္းေျခမွာ ခ႐ုခြံေလးေတြကို လက္ေဆာင္ပစၥည္း လွလွေလးေတြ ဖန္တီးရင္း ၀တၳဳေလးေတြ ေရးေနတဲ့ ငပလီသူ စာေရးဆရာမတစ္ေယာက္ရဲ့အေၾကာင္း တင္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။

ငပလီကမ္းေျခဆိုတာ ရခိုင္ျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းက လွပတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ ကမ္းေျခတခုပါ။ ကမ္းေျခကို လာေရာက္တဲ့ သူတိုင္းက ကမ္းေျခက ခ႐ုနဲ႔ အလွဆင္ထားတဲ့ အမွတ္တရ လက္ေဆာင္ပစၥည္းေလးေတြကို သတိထားမိၾကမွာပါ။

အဲ့ဒီ ကမ္းေျခက အမ်ားျပည္သူ အပန္းေျဖတဲ့ ဧရိယာက ဆိုင္တန္းေလးေတြမွာ ငပလီအမွတ္တရ ပစၥည္းဆိုင္ေလး တစ္ဆိုင္ ထဲမွာ ကိုယ္တိုင္လုပ္တဲ့ အလွဆင္ ခ႐ုပစၥည္းေလးေတြကို ေရာင္းခ်ရင္း ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ စာေပေတြေရးသားေနတဲ့ စာေရး ဆရာမ တစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ သူ႔ရဲ့ဘ၀ သူ႔ရဲ့ စာေပ နဲ႔ သူ႔ရဲ့ ကမ္းေျခအေၾကာင္း တင္ဆက္ေပးမွာပါ။

သံတြဲၿမိဳ႕နယ္ထဲက လက္ပံစု ရြာေလးမွာေမြးဖြားၿပီး ငပလီကမ္းေျခ မဇင္ေက်းရြာမွာ ႀကီျပင္းလာခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာမ ေမလႈိင္းျဖဴ က ငယ္စဥ္ကတည္းက စာေပကို၀ါသနာႀကီးသူတေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ ၿမိဳ႕နဲ႔ အလွမ္းေ၀းေနတုန္း၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး မေကာင္းေသးတဲ့ အခ်ိန္တုန္းကေတာ့ စာဖတ္၀ါသနာပါတဲ့ ကေလးမေလးတေယာက္အတြက္ ဖတ္႐ႈခဲ့ရတာေတြက ႐ုပ္ပံုေတြပါတဲ့ စာအုပ္ေတြ မဂၢဇင္းေတြေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။

ဆရာ ေမလႈိင္းျဖဴက “ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက စာဖတ္၀ါသနာပါတယ္ေလ။ တျခားကေလးေတြ ကစားေနရင္ေတာင္မွ စာအုပ္ တစ္အုပ္နဲ႔ ေထာင့္တေထာင့္မွာ၊ စာရြက္အစုတ္ကေလး ေတြ႔ရင္ေတာင္မွ ေကာက္ ေကာက္ဖတ္တယ္။ အေၾကာ္ ထုတ္လာတဲ့ စာရြက္ေလးဆိုလဲ ဖတ္တယ္။ စာဖတ္တာကို အရမ္းစိတ္၀င္စားတယ္။ စာဖတ္ေနရရင္ စိတ္ခ်မ္း သာတယ္။” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

မဇင္ရြာမွာ ေျပာင္းေရႊ႕လာၿပီး ငပလီကမ္းေျခကို အမွီျပဳၿပီး မိသားစု စီးပြားရပ္တည္လာႏိုင္တဲ့အခါမွာေတာ့ ငပလီရြာက စာအုပ္ အငွားဆိုင္ေလးမွာ ေဖာက္သည္လုပ္ရင္း ႏွစ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေတြလဲ ၀ယ္ယူႏိုင္ၿပီး ကေလာင္ေသြးႏိုင္ခဲ့တာပါ။

“ငပလီမွာ စာအုပ္ဆိုင္ရွိတယ္။ ကၽြန္မက မဇင္ က ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္ေ၀းတယ္။ အဲဒီႏွစ္မိုင္ကို စက္ဘီးနဲ႔ စာအုပ္ လာငွားတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ေကသီ စာေပဆိုတာ ရွိတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ စာအုပ္ဆိုင္ ေဖာက္သည္ႀကီးေပါ့။ စာအုပ္အသစ္ ေရာက္တယ္ ဆိုရင္ ကိုယ့္အတြက္ ခ်န္ထားေပးတယ္။ ကိုယ္က တခါငွားရင္ ငါးရက္၊ ေလးရက္၊ အဲ့လိုယူတာကိုး။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေစ်းႀကီး ေစ်းႀကီး၊ က်န္တဲ့ေနရာမွာ အသံုးေလွ်ာ့ၿပီး ဒီ စာအုပ္ ေတြကိုပဲ အဓိက ၀ယ္စုတယ္၊ ၀ယ္ဖတ္တယ္၊ အဲ့လိုပဲ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာနဲ႔ စာေပအလုပ္ေတြ၊ စာေရးစာဖတ္တာေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။” လုိ႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

အငွားဆိုင္က စာအုပ္ေတြ ငွားဖတ္ရင္း၊ စိတ္၀င္စားစရာ ၀တၳဳတို ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ၀င္ၿပိဳင္ရင္းနဲ႔ မိန္းမပ်ိဳတေယာက္ကေတာ့ စာေပနယ္ထဲကို ေျခလွမ္းစမိခဲ့ပါၿပီ။

“စာအုပ္ေတြကို ဆိုင္ကေန လစဥ္ထုတ္ေတြ ငွားဖတ္ရင္းနဲ႔ ရယ္စရာ မဂၢဇင္းမွာ ၿပိဳင္ပြဲေလးေတြေခၚတာေတြ႔တယ္၊ ဟာသ ၀တၳဳတိုၿပိဳင္ပြဲဆိုၿပီး ေတြ႔တဲ့ အခါက်ေတာ့ အဲ့ဒီ၀တၳဳေလးေတြ ဖတ္ရင္း ဖတ္ရင္းနဲ႔ ဒါမ်ိဳးဆို ငါလဲ ေရးႏိုင္တယ္၊ ငါလဲ စမ္းၾကည့္ဦးမွပဲေလ ဆိုၿပီး အဲ့ဒီမွာ ပထမဆံုး ေရးၿပီးေတာ့ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္လိုက္တာ။” လုိ႔ ဆရာမ ေမလႈိင္းျဖဴက ဆုိပါတယ္။ “အဲ့ဒီမွာ ပထမဆုရတယ္။ ၁၉၉၇ မွာပဲ အဲ့ဒီ ပထမဆုရတဲ့ ၀တၳဳေလးနဲ႔ပဲ စာေပနယ္ကို ေရာက္လာတာေပါ့။”

တကယ္ေတာ့ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ရယ္စရာ မဂၢဇင္းမွာ ပထမဆံုး ေရးသားယွဉ္ ၿပိဳင္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ၀တၳဳတိုေလးကေတာ့ ရယ္စရာမျဖစ္ခဲ့တဲ့ ၀တၳဳတိုလေလး တပုဒ္ပါ။ ပန္းၾကာငုံရဲ့ မနက္ျဖန္လို႔ အမည္ေပးခဲ့တဲ့ ၀တၳဳတိုေလးတပုဒ္ဟာ အတူတူ ႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္း မိန္းကေလးတေယာက္ရဲ့ သနားစရာ ဘ၀အေၾကာင္း ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ရြယ္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က မိဘေတြရဲ့ ဓနိရည္ဆိုင္မွာ ေနထိုင္ရင္း ဓနိရည္စြဲ၊ အရက္စြဲၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္သြားရတဲ့ အေၾကာင္းပါ။ အဲ့ဒီ ၀တၳဳတိုေလးအတြက္ ရခဲ့တဲ့ စာမူခ ဆုေငြ ငါးရာေပမယ့္ က႐ုဏာသက္စဖြယ္ အျဖစ္အပ်က္ကေတာ့ အခုအခ်ိန္ထိ မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနတုန္းလို႔ ဆိုပါတယ္။

“အဲ့ဒီေခတ္က ငါးရာဆိုလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ စာအုပ္တအုပ္နဲ႔ ဆုေငြငါးရာနဲ႔ …. ဆုေငြ ငါးရာေလးကို ကိုင္ၿပီးေတာ့ သူ႔ကို ကၽြန္မသြား ေပးတယ္။ သြားေတာ့ သူနဲ႔လမ္းမွာေတြ႔ေတာ့ စက္ဘီးေပၚက ခုန္ဆင္းၿပီးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေရ နင့္အေၾကာင္း ေရးတဲ့ ၀တၳဳက ဆုရတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ နင့္ကို ငါ ဒီပိုက္ဆံေလးေပးဖို႔လာတယ္။  နင္စားခ်င္တာ၀ယ္စား ဆိုေတာ့ ဟယ္ …. သူငယ္ခ်င္းေရ ၀မ္းသာတယ္… ၀မ္းသာတယ္ ဆိုၿပီး အဲ့ဒီပိုက္ဆံေလး ယူသြားၿပီးေတာ့ ငါ ညေနအတြက္ေတာ့ ဖူလႈံသြားၿပီေပါ့ …. ဆိုၿပီး ကၽြန္မေပးလိုက္တဲ့ စာမူခေလးနဲ႔ သြားၿပီးေတာ့ သူ အုန္းရည္ အရက္ ေသာက္တယ္ေပါ့ေလ။ အဲ့ဒီအေၾကာင္းေလးကို ကၽြန္မ မွတ္မွတ္ သားသားပါ”

ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ရယ္စရာ မဂၢဇင္းမွာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္မိခဲ့လို႔ ဆုရခဲ့တဲ့ေနာက္ပိုင္း ယမံုဇင္ နာမည္နဲ႔ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ရီစရာ၊ ေသာၾကာ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္၊ ရယ္စရာရသစံုမဂၢဇင္း ေတြမွာေရးွရင္း ၿပိဳင္ပြဲေတြ ၀င္ၿပိဳင္ရင္း လက္ေတြ႔လာတဲ့အခါေတာ့ ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္းရ႕ဲ ေရႊအသစ္က႑မွုာ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ခ်င္လို႔ ကေလာင္နာမည္ အသစ္တခုကို ေျပာင္းျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုနဲ႔ ေမလႈိင္းျဖဴ ဆိုၿပီး ကေလာင္သစ္တခု ရွင္သန္ခြင့္ရခဲ့ပါၿပီ။

“ဆင္တူယိုးမွား ကေလာင္ေလးေတြလဲ မ်ားေနတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဟာသကို ကေလာင္ တခုနဲ႔ ေရးမယ္၊ ရသကို ကေလာင္တခုနဲ႔ ေရးမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ စဥ္းစားလိုက္တယ္။ ေရႊ အျမဳေတ ပို႔ဖို႔အတြက္ စဥ္စားတဲ့အခါ ကၽြန္မက ကမ္းေျခမွာလဲေနတယ္၊ လႈိင္းကေလးေတြကိုလည္း ခ်စ္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ျဖဴျဖဴစင္စင္ေလးပဲ ျဖစ္ခ်င္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေမလႈိင္းျဖဴဆိုၿပီး ကိုယ့္ကေလာင္ကေလးကို ေရြးလိုက္ၿပီးေတာ့ ရသစာေပကို ေမလႈိင္းျဖဴနဲ႔ပဲေရးတယ္။”လုိ႔လည္း ဆရာမ ေမလႈိင္းျဖဴက ဆုိပါတယ္။

ေမလႈိင္းျဖဴ ဆိုတဲ႔ ကေလာင္သစ္တခုကို ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့တဲ့ စာမူကေတာ့ ခ်စ္သူတို႔ရဲ့ ေမာင္းေထာင္းပြဲ နာမည္နဲ႔ ၀တၳဳတိုေလးျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေရႊ အျမဳေတ မဂၢဇင္းရဲ႕ ေရႊအသစ္က႑မွာ ေရြးူခ်ယ္ခံခဲ့ရတာပါ။

“ေျမပံုၿမိဳ႕နယ္မွာ ေက်ာင္းဆရာမလုပ္တဲ့အခါ အဲ့ဒီရြာမွာ ေတာ ဓေလ့ေလးေတ ြရွိတယ္၊ သူတို႔ဆီေရာက္မွ ေတြ႔ဖူးတာေလ။ ညဘက္က်လို႔ရွိရင္ ေယာက်ာ္းေလးေတြက မိန္းကေလးေတြကို ေအာက္ကေနၿပီးေတာ့ တုတ္နဲ႔ထိုးၿပီး ရြာလည္တယ္ေလ။ အဲ့ဒီအေၾကာင္းအရာေလးကို အေျခခံၿပီးေတာ့ သူတို႔မွာ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔က်လို႔ရွိရင္ ခ်စ္သူေတြ ေမာင္းေထာင္းတာ၊ ဆံုတခုမွာ ေယာက်ာ္းေလးက က်ည္ေပြ႔ တေခ်ာင္း၊ မိန္းကေလးက က်ည္ေပြ႔ တေခ်ာင္းနဲ႔ ေမာင္းေထာင္းတာ၊ ကၽြန္မက အဲ့ဒီရြာမွာ ေက်ာင္းဆရာမ ငါးႏွစ္လုပ္ခဲ့ေတာ့ အဲ့ဒီ အေၾကာင္းေလးေတြကို ႏွစ္သက္တယ္။ ကၽြန္မ ေရႊ မွာ ေရးမယ္လို႔ စိတ္ကူးတဲ့အခါ အဲ့ဒီအေၾကာင္းေလးကို သေဘာက်ၿပီးေတာ့ ခ်စ္သူတို႔ရဲ့ ေမာင္းေထာင္းပြဲ ဆိုၿပီးေတာ့ ဇာတ္လမ္းေလးဆင္ၿပီး ကၽြန္မေရးလိုက္တာ၊ ေဒသ အၾကာင္းအရာေလးေတြျဖစ္ေတာ့ ဦး၀င္းၿငိမ္းက သေဘာက်ၿပီးေတာ့ ေရြးလိုက္တယ္ေပါ့။” လုိ႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

၁၉၉၇ ခုႏွစ္က စၿပီး ရသစာေပေတြေရးသားခဲ့တာ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အထိ ၀တၳဳ အပုဒ္ေရ တရာေက်ာ္နဲ႔ ၀တၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္ ၂ အုပ္ ထုတ္ေ၀ခဲ့ၿပီး ကမ္းေျခ ပံုျပင္စာအုပ္ကေတာ့ ႏွစ္ႀကိမ္ျပန္႐ိုက္ခဲ့႕ပါတယ္။ ပတၱျမား FM ေရဒီယိုကလည္း ဆရာမရဲ့ ၀တၳဳတို ၃ ပုဒ္ကို အသံလႊင့္ခဲ့သလို၂၀၁၈ ခုႏွစ္မွာ ရခိုင္ျပည္နယ္ထဲမွာ အျမင့္ဆံုးလို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ တန္းခိုးဆရာထြန္း စာေပဆုကိုလဲ ရရွိခဲ့ပါတယ္။

“ကိုယ့္ကိုယ္ကို စာေပသမားတေယာက္ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔လဲ မထင္ခဲ့မိဘူး။ ၿပိဳင္ပြဲဆိုေတာ့ ငါလဲ ေရးႏိုင္တာပဲ ဆိုၿပီး ၿပိဳင္ၾကည့္လိုက္တာ။ ၿပိဳင္ၿပီးေတာ့လဲ ေပ်ာ္တယ္။ အဲ့ဒီၾကားထဲမွာ ဆက္တိုက္ စာေရးထာေတာ့လဲ မဟုတ္ဘူး။ ေလးငါးႏွစ္ျခား မေရးပဲ ေနျဖစ္သြားတယ္။ ျပတ္သြား တယ္ေပါ့။ စီးပြားေရး ကိစၥေတြလဲ ရွိတာကို။ ရုန္းကန္ေနရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးက်ရင္ စာေရးတာနဲ႔လဲ အဆက္အသြယ္ ျပတ္သြားတာ ရွီတယ္ေလ။ စာေပသမား တေယာက္ ျဖစ္လာမယ္ လို႔ေတာ့ မထင္မိဘူး။ ေပ်ာ္ေတာ့ ေပ်ာ္မိတယ္။ ေရးခ်င္တာေလး ေရးလိုက္တယ္။ ပို႔ခ်င္တဲ့ေနရာ ပို႔လိုက္တယ္နဲ႔ပဲ ကၽြန္မ ေက်ာ္ျဖတ္လာတာ။ ကိုယ့္ဟာကိုေတာင္ မၾကာခဏေမးျဖစ္တယ္။ ငါ စာေပသမားတေယာက္မွ ဟုတ္ရဲ့လား၊ လမ္းႀကံဳလို႔ ၀င္ထုိင္ ေနတာမ်ားလား ဆိုၿပီး ေမးခြန္းေမးမိတယ္။ အခုမွ ဒီႏွစ္ေတြမွပဲ ငါဟာ စာေပသမားပါလားဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို နဲနဲ ယံုၾကည္ရဲတယ္ေပါ့ အရင္ကေတာ့ ကုိယ့္ကိုယ္ကို မယံုၾကည္ရဲဘူး။” လုိ႔ ဆရာမ ေမလႈိင္းျဖဴက ဆုိပါတယ္။

မဂၢဇင္းေတြမွာ ၀တၳဳတိုေလးေတြ ေရးသားေနရင္း က ရခိုင္ျပည္ထုတ္ မဂၢဇင္းေတြနဲ႔လည္း အဆက္အသြယ္ ျဖစ္လာခဲ့ ၿပီးတဲ့ေနာက္ ေဒသတြင္းထုတ္ေ၀တဲ့ မဂၢဇင္းေတြမွာလဲ ပါ၀င္အားျဖည့္ ေရးသားျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

“ဆက္သြယ္ေရးေတြကလဲ ျပတ္တဲ့အခါေလ၊ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ အငွားဆိုင္မွာ တင္တဲ့ စာအုပ္ေတြ ေလာက္ပဲ ဖတ္ရတယ္။ အငွားဆိုင္မွာတင္တာက ျပည္မက စာအုပ္ေတြကမ်ားတယ္။ အဲလိုမ်ားေတာ့ ျပည္မက စာအုပ္ေတြနဲ႔ပဲ ဖတ္ၿပီးေတာ့ ႀကီးျပင္း လာတာေလ။ ကိုယ့္ရခိုင္မွာ မဂၢဇင္းေတြ ထြက္မွန္းကို သိလဲ မသိရဘူး။ ဖတ္လဲ မဖတ္ရဘူး။ ကၽြန္မတို႔လဲ ဒြါရာ၀တီမဂၢဇင္းဆိုၿပီး လုပ္တဲ့အခါက်မွ ရခိုင္ဘက္နဲ႔ ကိုယ့္ဘက္နဲ႔ အဆက္အသြယ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ဆီကလည္း မဂၢဇင္းထြက္တာေတြ ကၽြန္မတို႔သိလာ ရတယ္။ သိတဲ့အခ်ိန္ သူတို႔ကလဲ ကိုယ့္ကို အားေပးၾကပါတယ္။ မဂၢဇင္းထြက္ေနတယ္၊ သူတို႔ဆီကို စာမူေတြ ပို႔ေပးပါ။ အဲ့လိုေျပာတဲ့အခါ ေၾသာ္ ကိုယ့္ဆီမွာလဲ ဒီလို စာအုပ္ေတြ မဂၢဇင္းေတြ ရွိတာပဲ ရွိရင္ပို႔ရမွာေပါ့ဆိုၿပီးေတာ့ ရခိုင္မဂၢဇင္း၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ မဂၢဇင္း … သူကေတာ့ ရပ္သြားၿပီးေပါ့ေလ၊ မာန္ေအာင္ မဂၢဇင္း၊ အခုဆိုရင္ မင္းျပား ႏွစ္ ၁၅၀ ျပည့္ မဂၢဇင္း၊ သံတြဲက လမ္းျပၾကယ္၊ ဒြါရာ၀တီ၊ အခုေနာက္ပိုင္း လည္း ေဒသ မဂၢဇင္းေတြက ထြက္သမွ်ေတာ့ စာမူေတာင္းတယ္။ ႏိုင္သေလာက္လဲ ေရးတယ္။ လြတ္သြားတဲ့ မဂၢဇင္းေတြလဲ ရွိတယ္။” လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေမလိႈင္းျဖဴဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္ရဲ့ေနာက္မွာ ငပလီရဲ့ လိႈင္းလံုးေလးေတြနဲ႔ ပင္လယ္ရဲ့ ရန႔ံတို႔ကအတူ တြဲဖက္ သင္းပ်ံ႕လာခဲ့ပါတယ္။ ငပလီကမ္းေျခ အေျခခံ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ ၀တၳဳေလးေတြကို သေဘာက် လက္ခံသူမ်ား လာခဲ့တဲ့ အတြက္ ကမ္းေျခပံုျပင္နဲ႕ လြမ္းေငြ႔ေ၀စီ ငပလီ စာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ကို ထုတ္ေ၀ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

“ကိုယ့္ေဒသဆိုေတာ့ ကိုယ္ခ်စ္တယ္။ အရင္တုန္းကဆိုရင္ ငပလီ အေၾကာင္းအရာေတြ ေရးတဲ့ စာေရးဆရာေတြ ရသ စာေရးဆရာေတြ ရွိတယ္ေလ။ ဆရာေအာင္သာမိုး၊ ဆရာေမာင္လြန္းၾကင္၊ ကိုယ့္ဆီက ဆရာေတြေလ။ ဆရာတင္ျမင့္ဦး တို႔၊ ေနာက္ပိုင္း ဆရာေမာင္လြန္းၾကင္တို႔လဲ မရွိေတာ့ဘူး ဆံုးသြားၿပီ၊ ဆရာ ေအာင္သာမိုးတို႔ နာမည္ႀကီး ဆရာေတြေပါ့။ သူတို႔လဲ ဆံုးသြားၾကၿပီ။ ဆရာတင္ျမင့္ဦးတို႔ဆိုလည္း အေရးနည္းသြားၿပီ။ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ ငပလီ အေၾကာင္းကို ေရးတဲ့ စာေရးဆရာ မရွိသေလာက္ျဖစ္သြားတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္က ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ေရးမယ္။ ကိုယ့္ထက္ ေတာ္တဲ့လူေတြက ဒီအေၾကာင္းကို ေရးမယ္ဆိုရင္ ငပလီေလးက ဒီ့ထက္ေတာင္မွ ၀တၳဳေလးေတြ ႂကြ ရြ ၿပီး လွေနမွာ။ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး ေရးေပးတဲ့လူေတြလဲ ေပၚေပါက္ေစခ်င္တယ္။ အခုေတာ့ ကိုယ္တတ္တဲ့ အတတ္ ပညာေလးနဲ႔ပဲ ႏိုင္သေလာက္ ေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေရးေနတာပါ။” လုိ႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

တကယ္ေတာ့လဲ ၀ါသနာအရ စာေပေရးသားေနေပမယ့္ စား၀တ္ေနေရး ႐ုန္းကန္ေနရင္း ေရးသား ရတာျဖစ္လို႔ စာေရးခ်ိန္ ရဖို႔လဲ ခက္ခက္ခဲခဲ ဖန္တီးရယူခဲ့ရပါတယ္။ ခ႐ုခြံေလးေတြကို အမွတ္တရ ေရာင္းကုန္ ပစၥည္းေလးေတြျဖစ္ဖို႔ ဖန္တီး ေနရင္းကပဲ မဂၢဇင္း စာမူေဖာင္ပိတ္ခ်ိန္ မတိုင္ခင္ အေရာက္ပို႔ႏုိင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရင္း တခ်ိဳ႕ အရာေတြ ေပးဆပ္ခဲ့ရတာပါ။

“ကၽြန္မတို႔ လုပ္တာက ငပလီကမ္းေျခက ခ႐ုလုပ္ငန္းေတြ အဓိကလုပ္ေနေတာ့ ပစၥည္းေတြက ေအာ္ဒါ ၀င္ေနတယ္။  သံုးသိန္းဖိုး ဘယ္ႏွစ္ရက္နဲ႔ အၿပီး၊ အဲ့လိုမ်ိဳးဆိုေတာ့ ဒီဘက္ကလဲ ၀တၳဳက ဘယ္ႏွစ္ရက္ေန႔ အၿပီး ေတာင္းထားတယ္ ေဖာင္ပိတ္ေတာ့မယ္ ဆရာမ၀တၳဳကိုေစာင့္ေနတယ္။ တပါတ္ပဲ လိုေတာ့တယ္ ဆိုရင္ အဲ့ဒီ ခ႐ုလုပ္ငန္း သံုးသိန္းဖိုးကို မလုပ္ေတာ့ပဲ လက္လႊတ္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီအခါက်ရင္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ အမေတြကေတာ့ ေျပာတာေပါ့ ပူညံပူညံ၊ တခါတခါက်ရင္ ကိုယ္က စာေတြဘာေတြ ေရးေနတုန္း အမလာလို႔ရွိရင္ စာရြက္ေတြ ဖြက္ပစ္လိုက္ရတာတို႔ ဘာတို႔ ရွိတယ္။ တခါတခါ အခုအခ်ိန္ထိ အဲ့လိုလုပ္ေနရတာ။” လုိ႔ ဆရာမ ေမလႈိင္းျဖဴက ေျပာပါတယ္။

အဲ့ဒီအတြက္ ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးခဲ့တဲ့ ခ႐ုေလးေတြရဲ့အေၾကာင္း၊ ကိုယ္တိုင္ ျမတ္ျမတ္ ႏိုးႏိုး ရွင္သန္ေနတဲ့ ကမ္းေျခ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ့အေၾကာင္း၊ ကိုယ့္ေဒသက လူေတြရဲ့အေၾကာင္းေတြကို ဇာတ္လမ္းဆင္ ေရးသားရင္း ပရိတ္သတ္ရဲ့ တုန္႔ျပန္မႈနဲ႔ ပီတိျဖစ္ရတာလဲ ရွိပါတယ္။

“ကိုယ္ေရးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္လဲ ကိုယ့္၀တၳဳ ဖတ္တဲ့လူေတြ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က လူေတြက စာေတြပို႔ၾကတယ္။ ဆရာမ ၀တၳဳဖတ္ၿပီး ေတာ့ စိတ္၀င္စားတယ္၊ ငပလီကို လာခ်င္တယ္၊ ငပလီကို လာလို႔ရွိရင္လဲ၊ ေရသူမ ေမာင္ေတာ္ေက်ာက္၊ ကိုယ္ေရးထားတဲ့ အေၾကာင္း အရာေတြ သူတို႔သိတယ္ေလ။ သိတဲ့အခါ ကိုယ့္ကို အၿမဲတမ္း စာပို႔ၿပီးေတာ့ ေျပာတဲ့အခါ ၾကည္ႏူးရပါတယ္။” လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

အဲ့ဒီလိုပဲ စာေရးသူတေယာက္အတြက္ မျဖစ္မေန ရရွိမယ့္ အေကာင္းအဆိုး ေ၀ဖန္မႈေတြကလဲ စာေကာင္းေတြျဖစ္လာဖို႔ အရည္အေသြး တိုးတက္လာဖို႔ တြန္းအားတခု ျဖစ္ခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဆရာမ ေမလႈိင္းျဖဴက “၀တၳဳတပုဒ္ စာတပုဒ္ ဖတ္ၿပီးရင္လဲ ပရိတ္သတ္ကေတာ့ သူ႔အျမင္နဲ႔သူ ေ၀ဖန္မွာပဲ။ ေ၀ဖန္မႈကိုလည္း ကၽြန္မတို႔က ႀကိဳဆိုရမယ္။ ေ၀ဖန္တယ္ဆိုကတည္းက ကိုယ့္၀တၳဳကို သူတကယ္ဖတ္လို႔ စိတ္၀င္စားလို႔ ေ၀ဖန္တာ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ စာအုပ္ကို ၀ယ္တာျဖစ္ျဖစ္၊ လက္ေဆာင္ရတာျဖစ္ျဖစ္၊ ရၿပီးရင္ တကယ္ မဖတ္တဲ့ သူေတြ အမ်ားႀကီးပဲ အနည္းဆံုးေတာ့ ေ၀ဖန္တယ္ ဆိုတဲ့သူက အစအဆံုး ဖတ္ထားတာ။ ဖတ္ထားလို႔ ေ၀ဖန္ရဲတာ။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူက စာတပုဒ္ကို အစ အဆံုး ဖတ္ပါလားဆိုၿပီးေတာ့ ႀကိဳဆိုရမွာပါ။ ေ၀ဖန္တဲ့ သူေတြကိုလည္း ကၽြန္မတို႔က ခ်စ္ရမွာ။ အျပစ္ေျပာလို႔မရဘူးေလ။” လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

ငပလီကမ္းေျခ၊ ခ႐ုခြံေလးေတြ၊ ငပလီက လူေတြ႐ဲ့ ေနထိုင္မႈစ႐ိုက္ေတြ၊ မိသားစုနဲ႔ စီးပြားေရး အလုပ္အကိုင္ေတြ ၾကားထဲမွာ ရသစာေပေတြ ေရးသား ေနရေပမယ့္ ဒီထက္ပိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ခံစားခ်က္ေတြ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ေတြ ေရးသားႏိုင္ဖို႔ အိပ္မက္ကေတာ့ ရွိေနဆဲပါ။ ငပလီက ေမလႈိင္းျဖဴ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ စာေတြ ဆက္ေရးေနဦးမွာပါ။

“ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ေတာ့ ကၽြန္မလဲ ခ်င္းျပည္နယ္တို႔ ဘာတို႔ ေလ႔လာေရး ခရီးထြက္ၿပီး က်န္တဲ့ ျပည္နယ္ေတြ အေၾကာင္းေတြလဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရးမယ္လို႔လဲ ကၽြန္မ အားခဲထားပါတယ္။ လုပ္လဲ  လုပ္ရမွာပါ။” လုိ႔ ဆရာမ ေမလႈိင္းျဖဴက ေျပာပါတယ္။

 1,022 total views,  1 views today