ထူး | ႐ုိးမေရဒီယုိမဂၢဇင္း

ေပၚေတာ္မူကံ့ေကာ္ေတာ ဘုရားေရ ရွိက်ၿပီးေက တန္ခိုးႀကီးေရ သမိုင္းဝင္ဘုရားတစ္ဆူျဖစ္ပါေရ။ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွာ တည္ရွိစြာပါ။ ေဒတစ္ပတ္မွာေတာ့ေက ယင္းဘုရားေပၚေပါက္လာပုံ၊ တန္ခိုးႀကီးမားပုံနဲ႔ ဘုရားေပၚေပါက္လာခါကပင္ ရွိလာခေရ ဓေလ့ထုံးတမ္းတိ အေၾကာင္းကို ေဂါပကအဖြဲ႔ဝင္တိနဲ႔ မီးျမန္းတင္ဆက္ပီးလားဖို႔ ျဖစ္ပါေရ။

ကံ့ေကာ္ေတာဘုရားစြာ လြန္ခေရႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က ေကာတုံကရဇ္ဆိုေရတိုင္းျပည္မွာ ကိုးကြယ္ခံခရေရ တန္ခိုးႀကီး ဘုရားျဖစ္ပါေရ။ ယင္းတိုင္းျပည္ကို မင္းမဒၵရာဇ္ကအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီးေက ေနာင္ေတာ္ႀကီး၊ ေနာင္ေတာ္ေခ်နဲ႔ အာဝဆိုပနာ သားေတာ္ ၃ ပါးရွိပါေရ။

ဖခမည္းေတာ္နတ္ရြာစံခ်ိန္မွာေတာ့ သားႀကီးျဖစ္ေတ ေနာင္ေတာ္ႀကီးကို ထီးနန္းစိုးစံစီခပါေရ။ သူကေတာ့ မင္းအရုိက္အရာကို တနားတျဖဳတ္ရာ ခံစားခၿပီးေက ေတာထြက္ရဟန္းျပဳလားပါေရ။ ယင္းေနာက္မွာ အလတ္ျဖစ္ေတ ေနာင္ေတာ္ေခ်က ဆက္ခံရာ အစ္ကိုျဖစ္သူ၏လမ္းစဥ္ကို ေလွ်ာက္လွမ္းခပါေရ။ ေနာက္ဆုံးမ်ိဳးဆက္ျဖစ္ေတ ညီအငယ္ဆုံး အာဝက ဆက္လက္စိုးစံခရယ္လို႔ သမိုင္းတိကို ကိုးကားၿပီးေက ကံ့ေကာ္ေတာဘုရားေဂါပက ဥကၠဌ ဦးဖိုးသာက ရွင္းျပပါေရ။

“ေဒဘုရားက လြန္ခေရႏွစ္ေပါင္း သုံးေထာင္ေလာက္က ေကာတုံကရဇ္တိုင္းျပည္ဆိုစြာဟိခေရ။ ယင္းတိုင္းျပည္မွာ မဒၵရာဇ္မင္းအုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ မဒၵရာဇ္မင္းမွာ ေနာင္ေတာ္ႀကီး၊ ေနာင္ေတာ္ေခ်နဲ႔ အာဝမင္းသားဆိုၿပီးေက သားေတာ္သုံးပါးထြန္းကားခရယ္။ ဖခမည္းေတာ္နတ္ရြာစံလားေရခါ ေနာင္ေတာ္ႀကီးက တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ ေယခါ သူကလူမင္းမလုပ္ခ်င္ယာ။ တရားမင္းလုပ္ ခ်င္ေရ။ ေယခါ စစ္ေတြနဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴသေဘၤာလမ္းမွာရွိေရ ေနာင္ေတာ္ႀကီး၊ ေနာင္ေတာ္ေခ်ကို ရေသ့၊ ရဟန္းလုပ္ဖို႔ ထြက္လားခေရ။ ညီေတာ္ အလတ္ျဖစ္ေတ ေနာင္ေတာ္ေခ်မင္းသားကို ထီးနန္းကို အပ္ပခေရ။ ၃၊ ၄၊ ၅ ႏွစ္ၾကာေရခါ ေနာင္ေတာင္ေခ်ကလည္း အစ္ကိုျဖစ္ေတ ေနာင္ေတာ္ႀကီးပိုင္ တရားမင္းရာလုပ္လိုေရအတြက္ေၾကာင့္ ေနာင္ေတာ္ေလးေတာင္မွာ ရေသ့၊ ရဟန္းဝတ္ၿပီး က်င့္ႀကံရယ္ေပါ့။”

အစ္ကိုျဖစ္သူတိက ဖခမည္းေတာ္၏ၾသဇာအာဏာအတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္စိုးစံႏိုင္ခကတ္ေကေလ့ ညီအငယ္ဆုံးျဖစ္ေတ မင္းသားအာဝလက္ထက္မွာေတာ့ တိုင္းျပည္စြာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ယိုယြင္းလာခပါေရ။ တိုင္းျပည္ကိုအုပ္စိုးနီေရ မင္းကိုယ္တိုင္က မင္းက်င့္တရား ၁၀ ပါး၊ နာယက ဂုဏ္ ၆ ပါး႐ို႕နဲ႔ ညီညြတ္မႈ မရွိစြာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္မွာ ခိုးသားဓားျပတိေပါမ်ားလာပနာ အငတ္ေဘးရာဆုိက္ပါလတ္ေတ။

လက္ရွိ က့ံေကာ္ေတာဘုရားလို႔ ေခၚတြင္နီကတ္ေတ ဘုရားႏွစ္ပါးစြာ ယင္းတိုင္းျပည္မွာ သီတင္းသုံးလွ်က္ရွိနီလီပါေရ။ ဥပုသ္နိတစ္နိမွာ ဘုရားပါးကို ဆီးမီးလာပူေဇာ္ေရ ဥပုသ္သည္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ မက်ဴးလြန္အပ္ေတ အမွားတစ္ခုေၾကာင့္ တစ္တိုင္းျပည္လုံးကို မက္မႊန္း ေရပိုင္ ျဖစ္လားခရာကနီ တိုင္းျပည္ကို လုံးလုံးပ်က္စီးလားစီဖို႔ အေၾကာင္းဖန္ပါလတ္ပါဗ်ာလ္။

“အငယ္ဆုံးျဖစ္ေတ အာဝမင္းသားကို ထီးနန္းကိုအပ္ခေရ။ အာဝမင္းသားက မင္းက်င့္တရားနဲ႔ မညီ၊ တိုင္းျပည္မွာ ခိုးသားဓါးျပတိက အရက္ေသစာ ေသာက္ေတလူတိ၊ လုယူသူတိကမ်ားနဲ႔ ျဖစ္နီေရခါ ကံ့ေကာ္ေတာဘုရားႏွစ္ပါးစြာ ယင္းမွာ သီတင္းသုံးနီခေရ။ တစ္နိမွာ ဥပုသ္နိက်ေရ။ ဥပုသ္မတစ္ေယာက္ကနီၿပီးေတာ့ ဘုရားမွာ ဆီးမီးပူေဇာ္ဖို႔လားေရ။ အေပါ့ (က်င္ငယ္ရည္) စြန္႔ေရခါ အေပါ့ရည္ နည္းနည္းထြက္လားရယ္။ ဆီးမီးပူေဇာ္ေရခါ ဘုရားက ရႊဲတိထြက္လာေရ။ ထြက္ေတရႊဲတိက ေရႊတုံးေရႊခဲျဖစ္လားေရ။ လူဆိုစြာက ေလာဘႀကီးေရအတြက္ ယင္းေရႊတိကိုယူၿပီးေက တစ္ေယာက္စကားတစ္ရာနား ဥပုသ္မကဲ့သို႔ က်န္တဲ့လူတိကလည္း အေပါ့ရည္ လူးၿပီးေက ဆီးမီးပူေဇာ္ကတ္တယ္။ လူတိုင္းေရႊရကတ္တယ္။ အဖိုးငပုတစ္ေယာက္သာ ဆီမီးမပူေဇာ္။ အဖိုးငပုမွာ မယားလည္း ဆီမီးပူေဇာ္ရယ္။”

တစ္တိုင္းျပည္လုံးက ျပည္သူတိ အက်င့္စာရိတၱတိ ေဖာက္ဖ်က္ မလုပ္သင့္ေရ အမွားတိကို ဆက္တိုက္က်ဴးလြန္နီကတ္ေကေလ့ အဖိုး ငပုတစ္ေယာက္ကေတာ့ေက သူေတာင္စင္ပီသသူ ျဖစ္ပါေရ။ ယင္းေၾကာင့္လည္း တစ္နိမွာ တိုင္းျပည္ကို နဂါးတိက ေရနစ္ဖို႔အေၾကာင္း အဖိုးငပုကို နတ္ေကာင္း၊ နတ္ျမတ္တိက အိမ္မက္လာပီးပနာ ေဒအိမ္မက္အေၾကာင္းကို တစ္ေယာက္ကိုေလ့ ဖြင့္မေျပာရေၾကာင္း၊ ျပီးေရခါ ဘုရားကို တပါတည္းပင့္ေဆာင္လားရဖို႔ ျဖစ္ေၾကာင္းတိကို မွာၾကားခပါေရ။ အဖိုးငပုကလည္း လက္ရွိ က့ံေကာ္ေတာဘုရား (ေတာင္ဖက္) ကို ပင့္ၿပီး ဇနီးျဖစ္သူနဲ႔အတူ ထြက္ျပီးလာခရယ္လို႔ ေျပာပါေရ။

မထြက္ေျပးခင္ကာလမွာေတာင္ တစ္ေယာက္ကိုေလ့ မေျပာဖို႔ မယားသည္ကို အတန္တန္မွာၾကားခေကေလ့ မယားသည္က သား၊ သမီးတိကို ေျပာလိုက္မိေရအတြက္ ပထမအႀကိမ္မွာ ဘုရားကို ပင့္ဖိတ္လို႔မရျဖစ္နီခပနာ ခံဝန္ကတိပီးၿပီးမွရာ ပင့္ေဆာင္ထြက္ေျပးခြင့္ ရခကတ္ေတလို႔ ဆိုပါေရ။

“တစ္နိမွာေတာ့ အဖိုးငပုကို နတ္တိက သတင္းလာပို႔ပါေရ။ အဖိုးငပု ကြ်န္ေတာ္႐ို႕ ေဒတိုင္းျပည္မွာ ရီႏွစ္(ရီကစား)ပစ္လိုက္ဖို႔ယာ။ နဂါးတိကေပါ့။ ေဒဘုရားကိုပင့္ၿပီးေက လြတ္ရာကိုရာလားလီဖိလို႔ သတိလာပီးေရအတြက္ အဖိုးငပုႏိုးလာေရခါ ေငြစင္တစ္ထုပ္ကို  ေတြ႔ရေရ။ ေယခါမယားသည္ကိုႏိႈးၿပီးပနာ အေၾကာင္းစုံေျပာျပလိုက္တယ္။ ေနာက္တစ္နိ ညဥ့္သန္းေခါင္မွာ ေတာင္ဖက္ကဘုရားကိုပင့္ၿပီးေက ျပီးလာကတ္တယ္။ လိပ္ခေမာ္ရြာမွာ ငပုေတာင္ေမာ္ဆိုတာရွိေရ။ ယင္းကိုေရာက္ လို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေရခါ အားလုံးက ရီျပင္ျဖစ္လားယာ။”

ေျမာက္ဖက္က သီတင္းသုံးေတာ္မူနီေရ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကလည္း အဖိုးငပုမွာ ညီေတာ္စပ္ေတ ငလာက ေလာင္းနဲ႔ တင္ေဆာင္လာခ်ိန္မွာ နစ္ျမဳပ္ၿပီးေက ေပ်ာက္ဆုံးလားခစြာျဖစ္ၿပီးေက ယင္းေနာက္မွာ အယင္က ေက်ာက္ျဖဴေတာင္အနီးမွာရွိစြာေၾကာင့္ ေက်ာက္ျဖဴလိုေခၚေရ ရြာက ရြာသားတစ္ဦးက ႏြားရွာလားခါတြိခစြာလို႔ ပါးစပ္ရာဇဝင္တိအရသိရပါေရ။ ယင္းမွာ ဘုရားကို ပင့္ဖိတ္ေတအခါ အခက္ခဲတိလည္း ႀကံဳခကတ္ရပါသိမ့္ေရ။

“ေျမာက္ဘက္ကဘုရားကေတာ့ ငပုမွာ ငလာဆိုေရညီက ေလာင္းမွာတင္ၿပီးလာေရခါ ငါးရင္ကုန္ေဘာင္တတည့္မွာ ေလာင္းေမွာက္လို႔ ဘုရားက ပင္လယ္ထဲက်လားေရ။ တစ္နိမွာ ယင္းဘုရားကို နတ္တိက ငၿပီေတာင္ေမာ္ကို ပို႔လိုက္တယ္။ ယင္း အခ်ိန္က ခုပိုင္ အုန္းေတာ ေက်ာက္ျဖဴေျမာင္းဆိုစြာ မရွိသိ။ က့ံေကာ္ေတာဘုရားနဲ႔ ၂ ဖာလုံေလာက္အကြာမွာ ေက်ာက္ျဖဴေတာင္ဆုိစြာ ရွိခေရ။ အိမ္ေျခတစ္ေထာင္။ ယင္းရြာသားတစ္ေယာက္က ႏြားေပ်ာက္လို႔ လိုက္ရွာယင္းနဲ႔ ဂုံးခ်ိန္ေက်းရြာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအေနာက္ဖက္က ကန္မွာ ဘုရားကိုေပၚလို႔ တိြ႔ရေရ။ ရြာသူရြာသားတိ၊ ရြာလူႀကီးတိကို ေျပာေတာ့ ဘုရားကို ရဟန္းဆင္ၿပီး ပင့္ကတ္တယ္။ ဆိုခါ ေဒေခ်ာင္းစြာ ခ်ေတာေခ်ာင္း (ခ်ီးေတာေခ်ာင္း) ကို ျဖတ္လို႔မရ။ ပထမတစ္ေခါက္လည္း  ျပတ္က်သြားတယ္။ ဒုတိယတစ္ေခါက္ေလ့ယင္းပိုင္။ သုံးေခါက္လုံးျပတ္က်လားခါ ပိေတာက္ပင္ေအာက္ တံတားဦးမွာ သိမ္ေဆာက္ၿပီး ကိုးကြယ္ခကတ္တယ္။”

က့ံေကာ္ေတာ ဘုရားလို႔ကာ ဇာေၾကာင့္ ေခၚတြင္ခကတ္စြာပါေလ။

“ယင္းႏွစ္မွာဗ်ာလ္ ေက်ာက္ျဖဴရြာသား ငါးသထာက ပင္လယ္ျပင္ကို ကြန္လားပစ္ယင္း ေျမာက္ဖက္က ဘုရားကိုရေရ။ ပထမဘုရားပိုင္ဗ်ာလ္ ေက်ာက္ျဖဴရြာသားတိက ရထားတိနဲ႔ ပင့္ေရအခါမွာ ေဒေခ်ာင္း(ခ်ီးေတာေခ်ာင္း)ကို ေက်ာ္လို႔ မလိုက္ယာ။ ရထားႀကိဳးတိရာ ျပတ္တယ္။ ဆိုေက ေဒနားမွာ တည္ထားကိုးကြယ္ေရေပါ့။ ေဒဘုရားႏွစ္ပါးကို ကိုးကြယ္ရင္းနဲ႔ ကံ့ေကာ္ပင္တိ အလိုအေလ်ာက္ေပါက္ လာေရအတြက္နဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴရြာက ဆရာေတာ္ႀကီး႐ို႕၊ ပညာရွိ ေရွ႕လူႀကီးတိက ကံ့ေကာ္ေတာ ဘုရားလို႔ သတ္မွတ္ခေရ။”

ျမန္မာ့ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္နိဆိုေက ႏွစ္တိုင္ပြဲေတာ္က်င္းပလိရွိၿပီး ယင္းနိမွာဆိုေက ဘုရားမွာရွိေရ အင္မတန္မွ ေသးငယ္လြန္းေရ နတ္ရီ ကန္ေခ်က ပြဲေတာ္ကို လာေရာက္ေတ သိန္းနဲ႔ခ်ီေရ လူတိအတြက္ လုံေလာက္စီေရပိုင္ လူတိုင္းသိေရအတိုင္း ပိန္းဟင္းစြာ ယားတတ္ ေတ ဟင္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေကေလ့ ယင္းနိမွာဆိုေက ဇာက ပိန္းပင္ပဲယူလာလာ ယားယံစြာမ်ိဳးေပ်ာက္ကင္းလားပါေရ။

“ထူးျခားခ်က္တိကေတာ့ နတ္ရီကန္၊ ၿပီးေက ပိန္းဟင္းခ်က္ေကြ်းေကလည္း မယား။ ေနာက္တစ္ခုကက်ေက လူတိမွာ အသက္ရွည္ဖို႔။ အသက္တိုဖို႔။ ရာထူးတက္ဖုိ႔ဆိုလို႔ရွိေက ဝါးျခမ္းျပားကို အေသခ်ာဆီးၿပီးေက ကိုယ့္တံေတာင္ ဆစ္နဲ႔ တိုင္းပနာ ဘုရားမွာ ဆုေတာင္းၿပီး ၉ ပတ္ ပတ္ရပါေရ။ ဘုရားေရွ႕တည့္တည္ေရာက္ေက အသက္႐ႈရေရ။ ယင္းဝါးျခမ္းျပားက အသက္ရွည္ဖို႔။ ရာထူးတက္ဖို႔ ဆိုေက ရွည္လားခေရ။ အသက္တိုဖို႔။ ရာထူးက်ဖို႔ဆိုေက ဝါးျခမ္းျပားစြာ တိုလားေရ။ သိသိသာသာေပါ့။ ယင္းခ်င့္ကထူးျခားခ်က္တိယာ လည္း။”

ပြဲေတာ္ရက္မွာ စည္ကားပုံကိုလည္း  “လူက ရီတြက္လို႔ေတာင္မရ။ ကေကာင္းႀကီးက်ယ္ေရ။ တျပင္လုံးမွာ ျပည့္နီေရ။ အဝင္လမ္းကနီ ျပည့္နီစြာ။ အေပါက္ဝကို ထြက္ဖို႔အတြက္ေတာင္ ၁ နာရီ၊ ၂ နာရီၾကာေရ။ ယင္းေလာက္ေတာင္ ႀကီးက်ယ္စြာ။ အဓိက ေတာ့ ရမ္းၿဗဲကြ်န္း၊ ရခိုင္ျပည္မွာရွိေရ လက္လွမ္းမွီသေလာက္ေပါ့။ ခုဆိုေက ပိုစည္ေရ။ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းလို႔။ ကားနဲ႔ လာကတ္တယ္။ စက္ေလွနဲ႔လာကတ္တယ္။”

ဦးဖိုးသာကေတာ့ ေဂါပကအျဖစ္ လုပ္ကိုင္လာေရ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္အပါအဝင္ သူအေခ်ခါကပင္ကပင္ အေတြ႔အႀကံဳ သက္တမ္းတစ္ ေလွ်ာက္မွာ ျပႆနာျဖစ္စြာ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါေလ့ က်ေရာက္စြာမ်ိဳးမရွိလို႔ ေျပာပါေရ။

“က်ေနာ္က ေဒမွာမီြးစြာ။ က်ေနာ္အေခ်ခါကနီ ေဒနိထိ ပြဲေတာ္အတြင္း လူေပါင္း သိန္းေသာင္းကေဋေရာက္တယ္။ မည္သည့္ျပႆနာ တစ္စုံတစ္ရာမွ မရွိပါ။ ကေကာင္းထူးကဲပါေရ။ ဇာျပႆနာေလ့ မရွိခပါ။”

 683 total views,  1 views today