ထူး | ႐ုိးမေရဒီယုိမဂၢဇင္း

ေပၚေတာ္မူကံ့ေကာ္ေတာ ဘုရားဟာ ေရွးက်ၿပီး တန္ခိုးႀကီးတဲ့ သမိုင္းဝင္ဘုရား တစ္ဆူျဖစ္ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွာ တည္ရွိတာပါ။ ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ အဲဒီဘုရားေပၚေပါက္လာပုံ၊ တန္ခိုးႀကီးမားပုံေတြနဲ႔ ဘုရားေပၚေပါက္လာတည္းက ရွိလာခဲ့တဲ့ ဓေလ့ထုံးတမ္းေတြ အေၾကာင္းကို ေဂါပကအဖြဲ႔ဝင္ေတြနဲ႔ ေမးျမန္းတင္ဆက္ေပးပါမယ္။

ကံ့ေကာ္ေတာဘုရားဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က ေကာတုံကရဇ္ဆိုတဲ့တိုင္းျပည္မွာ ကိုးကြယ္ခံခဲ့ရတဲ့ တန္ခိုးႀကီး ဘုရားျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတိုင္းျပည္ကို မင္းမဒၵရာဇ္ကအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ေနာင္ေတာ္ႀကီး၊ ေနာင္ေတာ္ေလးနဲ႔ အာဝဆိုၿပီး သားေတာ္ ၃ ပါးရွိပါတယ္။

ဖခမည္းေတာ္နတ္ရြာစံခ်ိန္မွာေတာ့ သားႀကီးျဖစ္တဲ့ ေနာင္ေတာ္ႀကီးကို ထီးနန္းစိုးစံေစခဲ့ပါတယ္။ ၎ကေတာ့ မင္းအရုိက္အရာကို ခဏတျဖဳတ္သာ ခံစားခဲ့ၿပီးေတာ့ ေတာထြက္ရဟန္းျပဳသြားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ အလတ္ျဖစ္တဲ့ ေနာင္ေတာ္ေလးက ဆက္ခံရာ အစ္ကိုျဖစ္ သူရဲ႕ လမ္းစဥ္ကို ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးမ်ိဳးဆက္ျဖစ္တဲ့ ညီအငယ္ဆုံး အာဝက ဆက္လက္စိုးစံခဲ့တယ္လို႔ သမိုင္းေတြကို ကိုးကားၿပီး ကံ့ေကာ္ေတာဘုရားေဂါပက ဥကၠဌ ဦးဖိုးသာက ရွင္းျပပါတယ္။

“ဒီဘုရားက လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း သုံးေထာင္ေလာက္က ေကာတုံကရဇ္တိုင္းျပည္ဆိုတာရွိခဲ့တယ္။ အဲဒီတိုင္းျပည္မွာ မဒၵရာဇ္မင္းအုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ မဒၵရာဇ္မင္းမွာ ေနာင္ေတာ္ႀကီး၊ ေနာင္ေတာ္ေလး၊ အာဝမင္းသားဆိုၿပီးေတာ့ သားေတာ္သုံးပါးထြန္းကားခဲ့တယ္။ ဖခမည္းေတာ္ နတ္ရြာ စံသြားတဲ့အခါမွာ ေနာင္ေတာ္ႀကီးက တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ့ သူကလူမင္းမလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ တရားမင္းလုပ္ ခ်င္တယ္။ အဲဒီမွာ စစ္ေတြနဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴသေဘၤာလမ္းမွာရွိတဲ့ ေနာင္ေတာ္ႀကီး၊ ေနာင္ေတာ္ေလးကို ရေသ့၊ ရဟန္းလုပ္ၿပီးထြက္သြားတယ္။ ညီေတာ္ အလတ္ျဖစ္တဲ့ အာဝမင္းသားကို ထီးနန္းကို အပ္ခဲ့တယ္။ ၃၊ ၄၊ ၅ ႏွစ္ၾကာတဲ့အခါ ေနာင္ေတာင္ေလးကလည္း အစ္ကိုျဖစ္တဲ့ ေနာင္ေတာ္ႀကီးလို တရားမင္းသာလုပ္လိုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေနာင္ေတာ္ေလးေတာင္မွာ ရေသ့၊ ရဟန္းဝတ္ၿပီး က်င့္ႀကံတယ္ေပါ့။”

အစ္ကိုျဖစ္သူေတြက ဖခမည္းေတာ္ရဲ႕ၾသဇာအာဏာအတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္စိုးစံႏိုင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ညီအငယ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ မင္းသားအာဝလက္ထက္မွာေတာ့ တိုင္းျပည္ဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ယိုယြင္းလာခဲ့ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ကိုအုပ္စိုးတဲ့ မင္းကိုယ္တိုင္က မင္းက်င့္တရား ၁၀ ပါး၊ နာယက ဂုဏ္ ၆ ပါးတို႔နဲ႔ ညီညြတ္မႈ မရွိတာေၾကာင့္ တိုင္းျပည္မွာ ခိုးသားဓားျပေတြေပါမ်ားကာ အငတ္ေဘးဆုိက္လာပါေတာ့တယ္။

လက္ရွိ က့ံေကာ္ေတာဘုရားလို႔ ေခၚတြင္ေနၾကတဲ့ ဘုရားႏွစ္ပါးဟာ အဲဒီတိုင္းျပည္မွာ သီတင္းသုံးလွ်က္ရွိေနရာ ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔မွာ ဘုရားထံကို ဆီးမီးလာပူေဇာ္တဲ့ ဥပုသ္သည္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးရဲ႕ မက်ဴးလြန္အပ္တဲ့ အမွားတစ္ခုေၾကာင့္ တစ္တိုင္းျပည္လုံးရဲ႕ မက္မႊန္းသလို ျဖစ္သြားခဲ့ရာကေန တိုင္းျပည္ကို လုံးလုံးပ်က္စီးသြားေစဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့ပါတယ္။

“အငယ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ အာဝမင္းသားကို ထီးနန္းကိုအပ္ခဲ့တယ္။ အာဝမင္းသားက မင္းက်င့္တရားနဲ႔ မညီ၊ တိုင္းျပည္မွာ ခိုးသားဓါးျပမ်ား အ ရက္ေသစာ ေသာက္တဲ့သူမ်ား၊ လုယူတဲ့သူကမ်ားနဲ႔ ျဖစ္ေနတဲ့အခါ ကံ့ေကာ္ေတာဘုရားႏွစ္ပါးဟာ အဲဒီမွာ သီတင္းသုံးေနခဲ့တယ္။ တစ္ေန႔မွာ ဥပုသ္ေန႔က်တယ္။ ဥပုသ္မတစ္ေယာက္ကေနၿပီးေတာ့ ဘုရားမွာ ဆီးမီးပူေဇာ္ဖို႔သြားတယ္။ အေပါ့ (က်င္ငယ္ရည္) စြန္႔တဲ့အခါ အေပါ့ရည္ နည္းနည္းထြက္သြားတယ္။ ဆီးမီးပူေဇာ္ေတာ့ ဘုရားက ရႊဲေတြထြက္လာတယ္။ ထြက္တဲ့ရႊဲေတြဟာ ေရႊတုံးေရႊခဲျဖစ္သြားတယ္။ လူဆိုတာက ေလာဘႀကီးေတာ့ အဲဒီေရႊေတြကိုယူၿပီး တစ္ေယာက္စကားတစ္ရာနား ဥပုသ္မကဲ့သို႔ က်န္တဲ့လူေတြကလည္း အေပါ့ရည္ လူးၿပီးေတာ့ ဆီးမီးပူေဇာ္ၾကတယ္။ လူတိုင္းေရႊရၾကတယ္။ အဖိုးငပုတစ္ေယာက္သာ ဆီမီးမပူေဇာ္။ အဖိုးငပုမွာ မိန္းမလည္း ဆီမီးပူေဇာ္တယ္။”

တစ္တိုင္းျပည္လုံးက ျပည္သူေတြ အက်င့္စာရိတၱေတြ ေဖာက္ဖ်က္ မလုပ္သင့္တဲ့ အမွားေတြကို ဆက္တိုက္က်ဴးလြန္ေနၾကေပမဲ့လို႔ အဖိုး ငပုတစ္ေယာက္ကေတာ့ သူေတာင္စင္ပီသသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ေန႔မွာ တိုင္းျပည္ကို နဂါးေတြက ေရနစ္မယ့္အေၾကာင္း အဖိုးငပုကို နတ္ေကာင္း၊ နတ္ျမတ္ေတြက အိမ္မက္လာေပးကာ ဒီအိမ္မက္အေၾကာင္းကို ဘယ္သူ႔ကိုမွ ဖြင့္မေျပာရေၾကာင္း၊ ေျပးတဲ့အခါ ဘုရားကို တပါတည္းပင့္ေဆာင္သြားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းေတြကို မွာၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဖိုးငပုကလည္း လက္ရွိ က့ံေကာ္ေတာဘုရား (ေတာင္ဖက္) ကို ပင့္ၿပီး ဇနီးျဖစ္သူနဲ႔အတူ ထြက္ေျပးလာခဲ့တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

မထြက္ေျပးခင္ကာလမွာေတာင္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေျပာဖို႔ မိန္းမျဖစ္သူကို အတန္တန္မွာၾကားခဲ့ေပမယ့္ မိန္းမျဖစ္သူက သား၊ သမီးေတြကို ေျပာလိုက္မိတာေၾကာင့္ ပထမအႀကိမ္မွာ ဘုရားကို ပင့္ဖိတ္မရျဖစ္ေနခဲ့ၿပီး ခံဝန္ကတိေပးၿပီးမွ ပင့္ေဆာင္ထြက္ေျပးခြင့္ ရခဲ့ၾကတာလို႔ ဆို ပါတယ္။

“တစ္ေန႔မွာေတာ့ အဖိုးငပုကို နတ္ေတြက သတင္းလာပို႔တယ္။ အဖိုးငပု ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ ဒီတိုင္းျပည္မွာ ေရနစ္(ေရကစား)ပစ္လိုက္ေတာ့မယ္။ နဂါးေတြကေပါ့။ ဒီဘုရားကိုပင့္ၿပီးေတာ့ လြတ္ရာကိုသာသြားေပေတာ့လို႔ သတိလာေပးေတာ့ အဖိုးငပုႏိုးလာတဲ့ခါမွာ ေငြစင္တစ္ထုပ္ကို  ေတြ႔ရတယ္။ မိန္းမကိုႏိႈးၿပီး အေၾကာင္းစုံေျပာျပလိုက္တယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ညသန္းေခါင္မွာ ေတာင္ဖက္ကဘုရားကိုပင့္ၿပီး ေျပးလာၾကတယ္။ လိပ္ခေမာ္ရြာမွာ ငပုေတာင္ေမာ္ဆိုတာရွိတယ္။ အဲဒီေရာက္လို႔ လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အကုန္လုံးက ေရျပင္ျဖစ္သြားၿပီ။”

ေျမာက္ဖက္က သီတင္းသုံးေတာ္မူတဲ့ ႐ုပ္ပြားေတာ္ဟာလည္း အဖိုးငပုရဲ႕ ညီေတာ္စပ္သူ ငလာက ေလွနဲ႔ တင္ေဆာင္လာခ်ိန္မွာ နစ္ျမဳပ္ ၿပီး ေပ်ာက္ဆုံးသြားခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အဲဒီေနာက္မွာ ယခင္က ေက်ာက္ျဖဴေတာင္အနီးမွာရွိတာေၾကာင့္ ေက်ာက္ျဖဴလိုေခၚတဲ့ရြာက ရြာသား တစ္ဦးက ႏြားရွာသြားစဥ္ေတြ႔ခဲ့တာလို႔ ပါးစပ္ရာဇဝင္ေတြအရသိရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဘုရားကို ပင့္ဖိတ္တဲ့အခါ အခက္ခဲေတြလည္း ႀကံဳခဲ့ ရပါေသးတယ္။

“ေျမာက္ဘက္ကဘုရားကေတာ့ ငပုမွာ ငလာဆိုတဲ့ညီက ေလွမွာတင္ၿပီး လာတဲ့အခါမွာ ငါးရင္ကုန္ေဘာင္တည့္တည့္မွာ ေလွေမွာက္ၿပီး ေတာ့ ဘုရားက ပင္လယ္ထဲက်သြားတယ္။ တစ္ေန႔မွာ အဲဒီဘုရားကို နတ္ေတြက ငၿပီေတာင္ေမာ္သို႔ ပို႔လိုက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ခုလို အုန္းေတာ ေက်ာက္ျဖဴေျမာင္းဆိုတာ မရွိေသး။ က့ံေကာ္ေတာဘုရားနဲ႔ ၂ ဖာလုံေလာက္အကြာမွာ ေက်ာက္ျဖဴေတာင္ဆုိတာရွိခဲ့တယ္။ အိမ္ေျခတစ္ေထာင္။ အဲဒီရြာသားတစ္ေယာက္ဟာ ႏြားေပ်ာက္လို႔ လိုက္ရွာယင္းနဲ႔ ဂုံးခ်ိန္ေက်းရြာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအေနာက္ဖက္က ကန္မွာ ဘုရားကိုေပၚလို႔ ေတြ႔ရတယ္။ ရြာသူရြာသားေတြ၊ ရြာလူႀကီးေတြကို ေျပာေတာ့ ဘုရားကို ရဟန္းဆင္ၿပီး ပင့္ၾကတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီေခ်ာင္းဟာ ေခ်းေတာေခ်ာင္း (ခ်ီးေတာေခ်ာင္း) ကို ျဖတ္လို႔မရ။ ပထမတစ္ေခါက္လည္း  ျပတ္က်သြားတယ္။ ဒုတိယတစ္ေခါက္ေရာပဲ။ သုံးေခါက္လုံးျပတ္က်သြားေတာ့ ပိေတာက္ပင္ေအာက္ တံတားဦးမွာ သိမ္ေဆာက္ၿပီး ကိုးကြယ္ခဲ့တယ္။”

က့ံေကာ္ေတာ ဘုရားလို႔ေကာ ဘာေၾကာင့္ ေခၚတြင္ခဲ့ၾကတာပါလဲ။

“အဲဒီႏွစ္မွာတင္ ေက်ာက္ျဖဴရြာသား ငါးသထာက ပင္လယ္ျပင္ကို ကြန္သြားပစ္ေတာ့ ေျမာက္ဖက္က ဘုရားကိုရတယ္။ ပထမဘုရားက့ဲ သို႔ ေက်ာက္ျဖဴရြာသားေတြက ရထားေတြနဲ႔ ပင့္တဲ့အခါမွာ ဒီေခ်ာင္း(ခ်ီးေတာေခ်ာင္း)ကို ေက်ာ္လို႔ မလိုက္ေတာ့ဘူး။ ရထားႀကိဳးေတြသာ ျပတ္တယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီနားမွာ တည္ထားကိုးကြယ္တာေပါ့။ ဒီဘုရားႏွစ္ပါးကို ကိုးကြယ္ရင္းနဲ႔ ကံ့ေကာ္ပင္ေတြ အလိုအေလ်ာက္ေပါက္ လာတဲ့အတြက္နဲ႔ ေက်ာက္ျဖဴရြာက ဆရာေတာ္ႀကီးတို႔၊ ပညာရွိ ေရွ႕လူႀကီးေတြက ကံ့ေကာ္ေတာ ဘုရားလို႔ သတ္မွတ္ခဲ့တယ္။”

ျမန္မာ့ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ဆိုရင္ ႏွစ္စဥ္ပြဲေတာ္က်င္းပေလ့ရွိၿပီး အဲဒီေန႔မွာဆိုရင္ ဘုရားမွာရွိတဲ့ အင္မတန္မွ ေသးငယ္လြန္းတဲ့ နတ္ေရ ကန္ေလးက ပြဲေတာ္ကို လာေရာက္တဲ့ သိန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ လူေတြအတြက္ လုံေလာက္ေစသလို လူတိုင္းသိတဲ့အတိုင္း ပိန္းဟင္းဟာ ယားယံတဲ့ ဟင္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေပမဲ့ အဲဒီေန႔မွာဆိုရင္ ဘယ္က ပိန္းပင္ပဲယူလာလာ ယားယံတာမ်ိဳးေပ်ာက္ကင္းသြားပါတယ္။

“ထူးျခားခ်က္ေတြကေတာ့ နတ္ေရကန္၊ ၿပီးေတာ့ ပိန္းဟင္းခ်က္ေကြ်းရင္လည္း မယားဘူး။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ လူတို႔မွာ အသက္ရွည္ ဖို႔ရယ္။ အသက္တိုဖို႔ရယ္။ ရာထူးတက္ဖုိ႔ရယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဝါးျခမ္းျပားကို အေသခ်ာေဆးၿပီးေတာ့ ကိုယ့္တံေတာင္ ဆစ္နဲ႔ တိုင္းၿပီးေတာ့ ဘုရားမွာ ဆုေတာင္းၿပီး ၉ ပတ္ ပတ္ရပါတယ္။ ဘုရားေရွ႕တည့္တည္ေရာက္ရင္ အသက္႐ႈရတယ္။ အဲဒီဝါးျခမ္းျပားဟာ အသက္ရွည္မယ္။ ရာထူးတက္မယ္ဆို ရွည္သြားတယ္။ အသက္တိုမယ္။ ရာထူးက်မယ္ဆိုရင္ ဝါးျခမ္းျပားဟာ တိုသြားတယ္။ သိသိသာသာေပါ့။ ဒါကထူး ျခားခ်က္ေတြပဲေလ။”

ပြဲေတာ္ရက္မွာ စည္ကားပုံကိုလည္း “လူက ေရတြက္လို႔ေတာင္မရဘူး။ သိပ္ၿပီး ႀကီးက်ယ္လွတယ္။ တျပင္လုံးမွာ ျပည့္ႏွက္ေနတာပဲ။ အဝင္လမ္းကေန ျပည့္ေနတာ။ အေပါက္ဝကို ထြက္ဖို႔အတြက္ေတာင္ ၁ နာရီ၊ ၂ နာရီၾကာတယ္။ အဲေလာက္ေတာင္ ႀကီးက်ယ္တာ။ အဓိကေတာ့ ရမ္းၿဗဲကြ်န္း၊ ရခိုင္ျပည္ မွာရွိတဲ့ လက္လွမ္းမွီသေလာက္ေပါ့။ ခုဆိုရင္ ပိုစည္တယ္။ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းလို႔။ ကားနဲ႔လာၾကတယ္။ စက္ေလွနဲ႔လာၾကတယ္။”

ဦးဖိုးသာကေတာ့ ေဂါပကအျဖစ္ လုပ္ကိုင္လာတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္အပါအဝင္ သူငယ္စဥ္ကတည္းက အေတြ႔အႀကံဳ သက္တမ္းတစ္ ေလွ်ာက္မွာ ျပႆနာျဖစ္တာ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ က်ေရာက္တာမရွိဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။

“က်ေနာ္က ဒီမွာေမြးတာ။ က်ေနာ္ငယ္စဥ္ကေန ဒီေန႔ထိ ပြဲေတာ္အတြင္း  လူေပါင္း သိန္းေသာင္းကေဋေရာက္တယ္။ မည္သည့္ျပႆနာ တစ္စုံတစ္ရာမွ မရွိပါဘူး။ သိပ္ထူးကဲပါတယ္။ ဘာျပႆနာမွ မရွိခဲ့ဘူး။”

 1,086 total views,  1 views today